יישור שיניים – לא לילדים בלבד

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בשנים האחרונות חלה מגמת עלייה משמעותית בפונים לטיפולי יישור שיניים. בין אם מדובר בילדים ובין אם במבוגרים, להעלאת תחושת הביטחון והחזרת החיוך המושלם אין גיל וכיום אפשר לעבור הליך יישור שיניים כמעט דיסקרטי

טיפולי שיניים
077-8044982 (מספר מקשר)

"תחום יישור השיניים הפך בשנים האחרונות למוקד עניין רב, בין אם מדובר בנוער או מבוגרים. יישור השיניים הוא לא רק עניין אסתטי אלא גם פונקציונלי שמשפר את איכות החיים במספר היבטים, ביניהם שיפור אכילה ומניעה של דיבור לא ברור", אומרת ד"ר אנסטסיה איממלייב, רופאת שיניים ובעלת מרפאת שיניים באשדוד.

שיניים לא ישרות, היא אומרת בפודקסט, הן פתח למגוון בעיות רפואיות בשיניים ובלסת. שיניים מעוותות יכולות לגרום ללכידת שרירי הפנים והלסת וכתוצאה מכך לכאבי ראש חוזרים ונשנים ואף לכאבי צוואר או גב. בנוסף, שיניים לא ישרות יכולות ליצור חריצים שלא ניתנים לניקוי יעיל ויסודי בזמן הצחצוח. מקומות אלה מהווים סביבה מושלמת להתרבות בקטריות, שמייצרות חומצות כתוצאה מתהליך ההתססה שלהן. חומצות אלו בתורן עלולות לגרום להרס השן ולדלקות חניכיים. במידה שהדלקות לא מטופלות כהלכה, בסופו של דבר הן יכולות לגרום לאובדן שיניים.

עוד אומרת ד"ר איממלייב כי בחלק מהמקרים, שיניים לא מיושרות יכולות להשפיע גם על היכולת לדבר באופן ברור, לבלוע או לנשום בצורה תקינה. במקרים מסוימים, תיקון השיניים עשוי לכן להיות לא רק שיפור אסתטי אלא הכרחי לשמירה על בריאות הפה והגוף באופן כללי.

תהליך היישור, לדבריה, מתחיל בדרך כלל בבדיקה רפואית של השיניים הכוללת צילום שיניים לבחינת מצב השורשים. במקרה של ילדים, הטיפול מתחיל לאחר גיל 13. "בגיל 13, השורשים בדרך כלל כבר יחסית יציבים ואנחנו יכולים להתחיל את יישור השיניים. לרוב יש שיניים טוחנות ואם לא, מחכים שהאחרונות יצמחו וברגע שיצאו אפשר להתחיל את הטיפול", מסבירה ד"ר איממלייב.

כיום יש שיטות שונות של יישור שיניים. הגשר הקלאסי מברזל, אשר מורכב מקוביות ברזל כסופות המודבקות ישירות על השיניים וחוט מתכתי מחבר ביניהן, מוכר מן העבר הלא רחוק, אך החידוש הגדול בתחום הגיע לפני מספר שנים והוא זה ששינה את ככלי המשחק: יישור שיניים בלתי נראה - שיטה חדשה הנעזרת בחומר כמעט שקוף לחלוטין שאינו משאיר סימנים על השיניים. בשיטה זו מדביקים קוביות שקופות על השיניים ומחברים ביניהן חוט שקוף. השיטה כמובן פופולרית מאוד בקרב בני נוער וגם מבוגרים רבים אימצו אותה כדי ליישר שיניים גם בגיל מאוחר יחסית.

"לאור התקדמות הטכנולוגיה והמודעות הרחבה לאיכות החיים, הרגשה כללית וביטחון עצמי, יישור שיניים היא מגמה הולכת וגדלה בקרב כל קבוצות הגיל. יישור שיניים יכול לשפר משמעותית את איכות החיים של אדם, להגביר את הביטחון שלו ולהעניק לו חיוך מושלם", מסכמת ד"ר איממלייב.

(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>>>  

  • צור קשר
מרפאת שיניים ד"ר איממלייב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום