אל תוותרו על בדיקת אולטרסאונד לאבחון, טיפול ושיקום פריקת ירך בתינוקות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בדיקת אוטלרסאונד לאבחון מוקדם של פריקת ירך בתינוקות מאפשרת אבחון מדויק והתאמת טיפול בזמן לילדים. התוצאה: שיפור איכות החיים ומניעת בעיות עתידיות. האזינו לפודקאסט

רופא רדיולוג
053-6218743 (מספר מקשר)

"פריקת ירך היא בעיה נפוצה, שעלולה להשפיע על יכולת התינוק לפעול ולהתפתח באופן תקין", פותח ואומר ד"ר בועז גלבוע, מומחה ברדיולוגיה ואולטרסאונד של תינוקות. "הבעיה מתרחשת כאשר פרקי הירך של התינוק לא מתפקדים כראוי או זזים בצורה שאינה תקינה. על מנת לטפל בבעיה זו בצורה מקצועית ויעילה, מבצעים בדיקות אולטרסאונד, אשר בודקת את המבנה ואת מנח מפרקי הירכיים ומאפשרת אבחון מדויק וטיפול מותאם אישית לכל תינוק".

קיימת חשיבות גדולה לתזמון ביצוע הבדיקה - ככל שגיל התינוק צעיר יותר בזמן הבדיקה, יכולות הטיפול גדולות יותר ואף פשוטות יותר. אבחון שנעשה סביב גיל שנה לרוב כבר יצביע על צורך בניתוח אורתופדי, שמטרתו להחזיר את מפרק הירך למקומו. לאחר הניתוח מקובע המפרק של המנותח בגבס, לכמה חודשים.

ד"ר גלבוע מסביר: "האולטרסאונד הינו כלי חשוב ויעיל, שבעזרתו אנו מקבלים מידע מדויק על מצב הירך של התינוק. בעזרת האולטרסאונד אנו יכולים לאבחן את הבעיה בצורה המדויקת ביותר ולתכנן את הטיפול המתאים ביותר לכל מקרה. האולטרסאונד מאפשר לנו לזהות את אזור פריקת הירך ולהעניק בהתאמה טיפול יעיל וממוקד".

גילוי מוקדם של פריקת ירך בתינוקות הוא חיוני לטיפול נכון ולבריאות תקינה שלו לטווח הארוך. בעוד שבדיקה ידנית יכולה לפעמים להחמיץ את המצב, בדיקת אולטרסאונד היא דרך בטוחה ויעילה לאיתור בעיה במפרק הירך אצל תינוקות.

על ידי זיהוי מוקדם של המצב, הרופאים יכולים לשנות את המצב בטיפולים פשוטים יחסית ולמנוע את הצורך בהליכים פולשניים ומסובכים יותר, הידרדרות לדלקות פרקים, כאבים כרוניים ואפילו במקרים קיצוניים, נכות בהמשך החיים.

התינוקות המטופלים נדרשים לטיפול רפורמטיבי (מתקן) שכולל תרגולים פיזיים. ד"ר גלבוע מציין: "בעזרת האולטרסאונד ניתן לעקוב אחרי התקדמות התינוק בזמן השיקום ולהתייחס בצורה מדויקת לשינויים במצבו, מה שמאפשר לנו להתאים את הטיפול הפיזי והתרגול לכל תינוק באופן אישי ובהתאם לצרכיו".

(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט המלא >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום