מהפכה בתחום הבריאות: הטרנספורמציה של קופת חולים מאוחדת

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רפואה מתקדמת, התאמה אישית וטיפול יזום. על שינויים פורצי הדרך בתחום הבריאות וההשפעה על הטיפול בחולים - ממערכות חכמות ועד לרפואה מותאמת אישית, האזינו לפודקאסט

שירותי קופות חולים
03-5202323

ד"ר דב אלבוקרק, סמנכ"ל רפואה במאוחדת, בראיון בלעדי, מספק תובנות לגבי השינויים פורצי הדרך המבוצעים בתחום הרפואה. מונעת על ידי גידול היקף המידע והאוכלוסיה הגדלה, קופת חולים מאוחדת מחוללת מהפכה בתחום הבריאות על ידי מינוף מערכות חכמות, רפואה מותאמת אישית וטיפול פרואקטיבי.

ד"ר אלבוקרק מדגיש את הצורך בגישה אינטליגנטית ומדויקת יותר בתחום הבריאות וקובע: "אנחנו יודעים כל כך הרבה יותר על המטופלים שלנו היום. יש לנו גישה לסמנים ביוכימיים וגנטיים המאפשרים לנו לחזות ולמנוע מחלות כמו סוכרת ולב".

מתוך הכרה באתגרים שמציבים המשאבים המוגבלים והדרישות הגוברת, מדגיש ד"ר אלבוקרק את החשיבות של מיקוד המשאבים במי שבאמת זקוק להם כדי להבטיח יעילות ויעילות בהתערבויות רפואיות.

אחת היוזמות הבולטות שמובילה קופת חולים מאוחדת היא פיתוח מערכות רישום קבוצות חכמות. ד"ר אלבוקרק חולק דוגמה למערכת שהוא גאה בה במיוחד וקובע: "יצרנו מערכת ייחודית להריון ולידה, המאפשרת לנו להעניק טיפול מקיף ל-30,000 נשים הרות ולרופאים ולאחיות לגשת לכל המידע הדרוש, להעצים אותן ולספק להן טיפול בזמן ובהתאמה אישית".

על ידי שילוב תהליכים מתוחכמים ושימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית, קופת חולים מאוחדת מאפשרת לספקי שירותי בריאות לקבל החלטות מושכלות. ד"ר אלבוקרק מסביר: "מערכת הבינה המלאכותית מספקת לרופאים המלצות לאפשרויות טיפול, המבוססות על מצבו הרפואי של המטופל. היא מייעלת את תהליך קבלת ההחלטות ומאפשרת לרופאים לרשום את התרופות המתאימות ביותר ולהעניק טיפול טוב ויעיל יותר".

ההתמקדות ברפואה מותאמת היא בליבת החזון של קופת חולים מאוחדת. ד"ר אלבוקרק טוען: "הרפואה חייבת להיות מותאמת אישית. לכל אדם יש סיכונים ונטיות משפחתיות ייחודיות, והגישה שלנו צריכה לשקף זאת. על ידי התאמת הטיפולים לצרכים הספציפיים של כל מטופל, אנו מבטיחים מתן טיפול נכון ויעיל".

למרות האתגרים שמציבים שפע המידע אל מול כוח אדם רפואי מצומצם, קופת חולים מאוחדת נותרה מחויבת להניע שינוי חיובי ומשמעותי בנוף שירותי הבריאות. כפי שמסכם ד"ר אלבוקרק: "אנו שואפים לספק לא רק רפואה מותאמת אישית אלא גם טיפול פרואקטיבי. על ידי ניצול הכוח של הטכנולוגיה והחדשנות, נוכל לחולל מהפכה בדרך שבה שירותי הבריאות מועברים, להפוך אותם למדויקים יותר, ליעילים יותר, ובסופו של דבר, לשפר את יכולת הטיפול ואת התוצאות למטופל".

האזינו לפודקאסט המלא>>>> 

(צילום:רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק)

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום