רפואת חלל הפה – יש דבר כזה!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רפואת חלל הפה היא תחום פחות מוכר ברפואת שיניים העוסק בהיבטים הרפואיים ובבעיות כמו אפטות, דימום מהפה וסיבוכים נלווים למחלות אחרות המשפיעות על חלל הפה. ד"ר איילת זלוטוגורסקי מסבירה

רופא אף אוזן גרון ,מומחה למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
053-7932008 (מספר מקשר)

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בחלל הפה הן האפטות. "דלקת אפטות חוזרת היא תופעה שכיחה מאוד והכיבים עצמם מאוד מציקים", אומרת ד"ר איילת זלוטוגורסקי, מומחית לרפואת הפה. "ברוב המקרים לא מסתתר מאחורי האפטות סיבוך רפואי מורכב אבל צריך לדעת כי אפטות יכולות גם להופיע כביטוי למחלות רפואיות אחרות".

ברוב המקרים לא מסתתר מאחורי התופעה סיבוך רפואי מורכב, אבל אפטות יכולות להופיע כביטוי למחלות רקע של המטופל כמו אנמיה או חוסר בוויטמינים, דרך מחלות דלקתיות שונות ואפילו כביטוי לאלרגיה כמו במקרה של צליאק ורגישות לגלוטן.

ישנן הרבה סיבות לפצעים בפה: לפעמים אנחנו נושכים את עצמנו בטעות, אוכלים מזון חם מדי, ומי שיש לו תותבות עלול לסבול מפציעות בחלל הפה.

"יש לנו כלל אצבע שאומר שאם הכיב לא עובר תוך שבועיים, כדאי לבדוק הרבה יותר לעומק משום שיש אפשרות שמדובר בנגעים טרום ממאירים. ככל שנדע לזהות אפשרות לגידול ממאיר מוקדם יותר, נוכל לשפר משמעותית את היכולת שלנו לסייע למטופלים", מסבירה ד"ר זלוטוגורסקי.

דימום מהפה – תופעה שכיחה המצריכה בדיקה

תופעה נוספת שכיחה היא דימום מהפה "קודם כל", אומרת ד"ר זלוטוגורסקי, "בודקים האם הדבר נובע בגלל דלקת חניכיים ונבדקת רמת ההיגיינה בפה, האם המטופל מגיע לשיננית בצורה סדירה ונמצא במעקב קבוע של רופא שיניים".

לדבריה, "דלקת חניכיים היא הדלקת השכיחה ביותר שיש, אך עם זאת דימום מהפה יכול להצביע על מחלות רקע כמו הפרעות בכבד, הפרעות קרישת דם למיניהן ועוד. כל דימום שהוא מתמשך, שלא מצליחים לפתור אותו בדרכים קונבנציונליות של היגיינה, טיפול אצל שיננית או מומחה למחלות חניכיים, בהחלט דורש בירור נוסף ובדיקות דם", היא מסכמת.

לפודקאסט המלא >>>>

  • צור קשר
א.ר.ם רפואת אף אוזן גרון
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום