מחלות בלוטות רוק ונפיחות בפנים – נא לא להתעלם

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חוויתם נפיחות בפנים או בצוואר? מישהו מסביבתכם סובל מהסימפטומים הללו? ההמלצה של ד"ר חנה גילת, מומחית אף אוזן גרון, היא ללכת להיבדק ובהקדם. הקשיבו לפודקאסט

רופאת אף אוזן גרון
077-8049284 (מספר מקשר)

חוויתם נפיחות בפנים או בצוואר? מישהו מסביבתכם סבל מזה? ההמלצה של ד"ר חנה גילת היא ללכת להיבדק, ומהר. ד"ר גילת היא מומחית אף אוזן גרון, כירורגית ראש-צוואר ומומחית בבלוטות הרוק.

בפודקאסט התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב היא מסבירה כי "מחלות בלוטות הרוק שבהן אני מתעסקת גורמות לתסמין מאוד מיוחד. מדובר בנפיחות של הפנים או הצוואר, בזמן האוכל או לא. נפיחות שמופיעה באופן פתאומי, והיא מחשידה לבעיה חסימתית ודלקתית בבלוטות הרוק". למי שסובל מנפיחויות חוזרות בפנים או בצוואר, ממליצה ד"ר גילת לגשת לבדיקה של בלוטות הרוק שלו.

כמה זה דחוף?

"מחלות חסימתיות ודלקתיות של בלוטות הרוק נוטות להחמיר, כאשר אותם אירועים חסימתיים יתרחשו לעתים תכופות יותר ויהיו חמורים יותר מפעם לפעם. לכן, הרצון הוא לטפל ולאבחן כמה שיותר מהר במחלות האלו ולא לחכות. במיוחד כשיש נטייה לפתח זיהומים בבלוטות הללו", אומרת ד"ר גילת.

מה עלולים להיות הסיבוכים?

"אנשים שלא מטפלים במחלה חסימתית דלקתית של בלוטת הרוק עלולים לסבול מזיהומים של הבלוטה, זיהומים שיכולים להתפשט לצוואר ולבית החזה, לדרכי נשימה ולמצבים מסכני חיים במקרים קיצוניים. יתרה מזאת, יכולים להיות עיוותים אסתטיים בפנים ובצוואר, כתוצאה משינויים במבנה הבלוטות האלו. זה לא סימפטי וכדאי להקדים ולטפל".

ד"ר גילת מוסיפה ואומרת כי לרפואה היום יש הבנה טובה יותר של הבעיה מאשר מה שהיה ידוע בעבר ואף רק לפני עשור. "התחום של בלוטות הרוק הוא תחום מאוד מתפתח", אומרת ד"ר גילת. כך למשל, "כיום אנחנו יודעים לטפל במגוון רחב מאוד של מחלות ובעיות בבלוטות מבלי לסכן את המטופל ובלי לחתוך או לנתח כלל".

עוד היא מוסיפה כי "בעבר, רבים לא ידעו שיש כזה דבר בלוטות רוק. אז יש והן יכולות לעשות המון בעיות.  בתחום האבנים למשל, אנחנו יודעים לרסק את האבנים בטכנולוגיה של גלי הלם - בדומה למה שעושים באבני כליה - בפרוצדורה פשוטה, נטולת סיכונים וכאבים. היא נעשית במרפאה ובאותו יום המטופל הולך לביתו", מציינת ד"ר גילת.

ד"ר גילת מסכמת וממליצה לכולם "לא להזניח את בלוטות הרוק. עם כל בעיה שנראית בהן כדאי לפנות למומחה שעוסק בתחום".

האזינו לפודקאסט >>>

ד"ר גילת חנה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום