השתלות שיניים ממוחשבות: תשכחו מהכאב

(0)
לדרג
תוכן מקודם

השתלות שיניים בלי חתך ובלי תפירה ובאופן וירטואלי? יש דבר כזה. האזינו לד"ר ניצן שלזינגר, מנהל המרכז לאסתטיקה והשתלות שיניים, שמספר על התהליך

רופא שיניים
077-2312258 (מספר מקשר)

אם גם אתם נמנעים מהצורך לעבור השתלת שיניים, לד"ר ניצן שלזינגר יש פתרון בשבילכם. השתלות ממוחשבות? כן, יש דבר כזה.

בפודקאסט של התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב, אומר ד"ר שלזינגר, מנהל המרכז לאסתטיקה והשתלות שיניים: "יש לי פתרון מדהים", ומספר שהשתלות שיניים ממוחשבות הן בעצם להתחיל מהסוף, Reverse Engineering.

לדבריו, "זו כירורגיה בשירות השיקום. אנחנו שואלים בהתחלה איפה השיניים צריכות להיות, ובאופן ממוחשב מדמים את השיניים ואת מקומם של השתלים".

במקרים מסוימים, שבהם לא צריך לעשות חתך, מתבטא אחד היתרונות הבולטים של השיטה:  מכניסים את השן בעזרת תבנית קיימת מראש, ולא צריך לתפור אחר כך. נשמע מדהים? ד"ר שלזינגר ממשיך ומספר כי במקרים מסוימים ניתן גם להימנע בכלל מהצורך בהשתלה.

לדבריו, הטיפול המיוחד מקצר את התהליך לפחות בשליש: "אנחנו ממקמים את השתלים באופן וירטואלי כדי לקבל את הגשר הנכון, ובעזרת המחשב אנחנו מייצרים את התבנית שבאמצעותה הרופא אחר כך יחדיר את השתלים. זה דבר נפלא, עם הרבה פחות תופעות לוואי. מאחר שבהרבה מקרים אנחנו לא יוצרים חתך, אז יש פחות נפיחות, פחות כאב ופחות שטפי דם". ימים ספורים לאחר מכן, הטיפול נשכח.

האם כבר הגענו לימים שבהם המחשב מחליף את הרופא? "לא, עדיין לא, אולי בעתיד", אומר ד"ר שלזינגר. "בעתיד, הרפואה, גם רפואת שיניים, תעבור בהחלט סוג של דיגיטציה. אין ספק שזה הולך לשם. גם כיום, כשעושים כתרים על שיניים רגילות, סורקים עם סורקים תלת מימדיים, בלי הפלסטלינה הידועה, והמידע כולו עובר למעבדה באינטרנט. גם במעבדה מייצרים בחריטה ממוחשבת".

ד"ר שלזינגר מעיד על עצמו כי "חיכיתי למחשב, אני מאוד אוהב טכנולוגיה. בצורה כזאת או אחרת, כל הרופאים יעבדו בסופו של דבר עם מחשבים".

לסיום, ד"ר שלזינגר אומר כי "השתלה ממוחשבת בעצם ממקסמת את הטיפול והמטופל מקבל חיוך נפלא, עם הרבה פחות תופעות לוואי של כאב, נפיחות ושטפי דם. הטיפול הרבה יותר מהיר וזה מה שצריך לזכור". האזינו לשיחה >>>>  

  • צור קשר
ד"ר שלזינגר ניצן
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום