באיזה בית חולים תרצו להתאשפז ?

(0)
לדרג

סקר בדק את מידת שביעות הרצון של הפציינט הישראלי מבתי החולים בארץ הסקר מדרג את בתי החולים בישראל על פי מידת שביעות הרצון של הקהל מהם. בראש הטבלה מובילים בית החולים העמק בעפולה ובית החולים לילדים שניידר בפ"ת בתחתית הטבלה מופעים בתי החולים הלל יפה, וולפסון וברזילי.

מאת: סקר בדק את מידת שביעות הרצון של הפציינט הישראלי מבתי החולים בארץ הסקר מדרג את בתי החולים בישראל על פי מידת שביעות הרצון של הקהל מהם. בראש הטבלה מובילים בית החולים העמק בעפולה ובית החולים לילדים שניידר בפ"ת בתחתית הטבלה מופעים בתי החולים הלל יפה, וולפסון וברזילי.

מאת: חנן זיסו- עורך האתר

מסקר שביעות רצון לקוחות שקיימה "שירותי בריאות כללית" בשיתוף עם מכון המחקר מרטנס- הופמן בקרב לקוחות הכללית ועל פי שביעות רצון החולים שטופלו בהם, עולה כי בתי החולים העמק, יוספטל ואסף הרופא מובילים בתחום שביעות הרצון מחדרי מיון, ואילו בתי החולים הדסה עין כרם, שניידר ויוספטל במידת שביעות הרצון של המאושפזים.
סוגרים את הרשימה, בתי החולים ברזילי, נהריה והדסה עין כרם (בתחום המיון), הלל יפה, זיו וקפלן (בתחום האישפוז).

הסקר הקיף 14,338 לקוחות שטופלו במיון ובמחלקות שונות של 21 בתי חולים במהלך חודשים אוקטובר- דצמבר בשנת 2001 .
כאשר 5,236 ממשתתפי הסקר הם מבוטחי הכללית וכ- 9,102 מהם מבוטחי קופות אחרות.

הסקר בדק 11 פרמטרים שונים בכל תחום, בהם שביעות רצון כללית, תהליכי קבלה, טיב שירות הרופא והאחות, תנאים במחלקה, זמן המתנה לניתוח ועוד.

בדירוג המשוקלל של שביעות הרצון מתפקוד חדרי המיון, עולה כי במקום הראשון מוביל ביה"ח "העמק " בעפולה ( 87 % שביעות רצון), לאחריו בתי החולים "אסף הרופא" בצריפין, " יוספטל" באילת, "בני ציון" בחיפה ו" איכליוב" בת"א.

במקומות האחרונים דורגו חדרי המיון בבתי החולים: "זיו" בצפת ( 78% בשביעות רצון המטפלים ), "שערי צדק " בירושלים, בית"ח בנהריה, " הדסה עין כרם" , ובתחתית הטבלה - חדר המיון של בית החולים " ברזילי" באשקלון עם 73 5 בשביעות רצון בלבד.

בקטגוריית מחלקות האישפוז, דורג ביה"ח לילדים " שניידר" בפ"ת במקום הראשון ( 90% שביעות רצון) ואחריו ברשימה ביה"ח הדסה עין כרם, יוספטל, העמק ובני ציון.

במקומות האחרונים בשביעות הרצון דורגו בתי החולים וולפסון בחולון, ברזילי באשקלון, הלל יפה בחדרה, זיו בצפת ובית החולים קפלן ברחובות, בתחתית הדירוג עם 74% שביעות רצון בלבד.

לדברי מנכ"ל שירותי בריאות כללית, ד"ר יצחק פטרבורג, בחינת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות היא פועל יוצא של מדיניות שירותית שאימצה הכללית בשנה האחרונה, תוך העמדת הלקוח וצרכיו במרכז העשיה. אנו גאים שבתי החולים העמק ושניידר המנוהלים ע"י הכללית זוכים להערכה הגבוהה ביותר מקרב כל בתי החולים בארץ ועושים פעולות רבות לתיקון הבעיות שהתעוררו בבתי החולים האחרים שלנו ומתחייבים לעשות כל מאמץ להנהיג אמות מידה גבוהות של שירות בכל בתי החולים של הכללית".
עוד הוסיף ד"ר פטרבורג כי לתחושתו הסובייקטיבית של הלקוח, הנזקק לשירותי בתי החולים יש משקל רב. על מנת ללמוד על תחושותיהם של הלקוחות ונקודת מבטם על השירות, נערכת הכללית לסקרים המודדים שביעות רצון של לקוחותיה, בבתיה"ח הכלליים על פי בעלות".

יצויין כי בארץ יש 25 בתי חולים כללים עם מחלקות מתחומים שונים וחדרי מיון. תשעה מהם בבעלות " שירותי בריאות כללית", 11 בבעלות ממשלתית וחמישה בתי חולים בבעלות פרטית.

יצויין עוד שהנתונים לכתבה הועברו משירותי בריאות כללית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום