טיפול הומאופתי באלרגיה

(0)
לדרג

אלרגיה אחת יכולה להתבטא אצל אנשים שונים בצורות שונות. הטיפול ההומאופתי מותאם אישית לאדם ולתסמינים שמהם הוא סובל, ומבוסס על עקרון "דומה בדומה ירפא"

מאת: מערכת zap doctors

האביב, המזוהה גם עם הפריחה והאלרגיות, הוא מטרד בריאותי עבור אחד מכל חמישה ישראלים. אלרגיות פורצות כתוצאה משיבוש שחל בתגובת המערכת החיסונית של הגוף לחומרים שאינם מזיקים בדרך כלל. בשעה שהתגובה החיסונית כנגד "פולשים זרים", כמו חיידקים או וירוסים, חיובית ומגנה על הגוף, הרי שאלרגיה לאבקנים, אבק, פריחה, סוגי מזון וכו' היא "תקלה" חיסונית מטרידה שאינה תורמת לנו מאום. אלרגיה מתעוררת בשל נטיות גנטיות ורגישות אישית, והרפואה מתקשה להסביר מדוע חולה מסוים מפתח רגישות לחומרים מסוימים ולא לאחרים.

ההומאופתיה מתבססת על עיקרון "דומה בדומה ירפא", והטיפול יעשה שימוש בחומרים שיש ביכולתם לגרום לאנשים בריאים תופעות דמויות אלרגיה. בכך ההומאופתיה מעודדת את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף במטרה לרפא את הנטייה האלרגנית לטווח הרחוק ולא לטפל רק בדיכוי תסמיניו של התקף בודד. הצלחה בטיפול באלרגיה תיחשב על פי ההומאופתיה קלאסית למצב שבו ההתקפים פוחתים עד היעלמותם המוחלטת. מחקרים מוכיחים הטבה משמעותית בהתפרצות התופעות האלרגיות ובחומרת התסמינים אצל מרבית הסובלים מאלרגיה שטופלו בהומאופתיה.

טיפול אינדיבידואלי

הטיפול ההומאופתי מותאם לכל חולה וחולה על בסיס תסמיניו, אישיותו, ההיסטוריה הרפואית שלו, רגישותו ומאפייניו הייחודיים, כפי שהם עולים בעת התשאול שעורך לו המטפל. לדוגמה, אלרגיה המתפרצת באביב תבוא לידי ביטוי אצל שלושה מטופלים באוסף תסמינים שונה: הראשון יסבול מנזלת מימית וצורבת, אפו יטפטף כמו ברז, והוא ייאלץ לסכור את נחיריו בטישיו. אותו מטופל יתלונן גם על דמעת ועיטושים חריפים בהתקפים שמשתקים אותו מכל פעילות. אצל מטופל שני העיניים נראות מודלקות, הן מגרדות מאוד ושורפות והוא משפשף אותן ללא הרף. עיניו הופכות לרגישות יותר בחשיפה לאור ומפרישות הפרשה דלקתית. בנוסף, האדם משתעל שיעול מרגיז, הנובע מתחושת דגדוג בקנה הנשימה. אצל מטופלת שלישית התופעות יתבטאו בעיקר בגרד חזק של כל הרקמות הריריות: חיך, אף, אוזניים ועיניים.

להומאופתיה מגוון של מאות טיפולים מוכחים קלינית לאלרגיה. הטיפול הוא אינדיבידואלי, ולכן שלושת המקרים שתוארו, הסובלים מרגישויות דומות, יקבלו טיפולים שונים שיותאמו למכלול הסימפטומים הייחודי להם. בעוד הרפואה הקונוונציונלית תציע לשלושת המטופלים "תחזוקה שוטפת" בלבד וטיפול סימפטומטי, ההומאופתיה תפעל לעקור את האלרגיה, על שלל תסמיניה, מהשורש.

תרופות הומאופתיות לאלרגיה

Allium Cepa מתאימה למצבים שבהם האלרגיה מתבטאת בנזלת מימית, מרובה, חריפה וצורבת את העור. ישנם עיטושים נמרצים, אלימים כמעט. הבעיה מודגשת יותר בנחיר שמאל, ומשתפרת באוויר הצח.

Euphrasia מתאימה למצבי אלרגיה המתבטאים בתחושות עזות של שריפה, גירוי, גירוד, ורגישות של העיניים לאור, המלוות בדמעות צורבות. הנזלת "רגילה", אינה שורפת, אך אם היא מצטברת היא עלולה לגרום לשיעול ולקשיי נשימה.

Sabadilla מתאימה למי שסובלים מהתקפי שיעול ממושכים ומתישים ועיניים דומעות לאחר כל שיעול. הנזלת המימית נרגעת בעזרת חום ושתייה חמה. לרוב המצב ילווה בדלקות גרון, בעיקר בצד שמאל.

Gelsemium מתאימה להתקפי אלרגיה הגורמים תשישות וישנוניות (לא בשל התרופות), בפרט כשההתקפים הקשים מופיעים בשעות הבוקר. הנזלת הדולפת מורגשת כמו מים חמימים.

Sticta מתאימה לגודש יבש, כלומר למרות המלאות בשורש האף והצורך לנקותו, אין זרימת נזלת.

Wyethia מתאימה לגירוד עז המורגש באף, בגרון ובלוע. הגירוד בלוע מתפשט אל האוזן, ואת שתיהן מנסים לגרד בעזרת אצבעות.

את כל ההכנות ההומאופתיות (רמדיס) מומלץ להשיג בצורה של כדורונים הומאופתיים הניתנים לרכישה בבתי מרקחת המתמחים בכך, בריכוז הקרוי 30C. מומלץ ליטול את הכדורים בתדירות של אחת לשעתיים. בכל אחת מהמנות יש להניח שלושה כדורונים על הלשון. אם כעבור ארבע מנות לא חשתם שיפור במצבכם, מומלץ לפנות להומאופת קלאסי מורשה האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית.

המאמר פורסם באדיבות מומחי האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הומאופתיה קלאסית
פורום אלרגיה ואסתמה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום