סוכרת: טיפול משולב

(0)
לדרג

מחלת הסוכרת אינה בהכרח גנטית ויכולה להתגלות בשלבים שונים בחיים. ד"ר ארווין שטרן על הגורמים למחלה ועל טיפולי המנע המומלצים. צרכנות רפואית

מאת: דנה ויוראנו, כתבת doctors

מחלת הסוכרת נחשבת כיום למחלה המתפשטת בעולם בצורה מהירה (פנדמית). אחוז החולים בעולם נע בין 6-7 אחוזים. סיבה עיקרית להתפשטות המחלה היא הזיהום הסביבתי שהפך בשנים האחרונות לכמעט בלתי נמנע. עם זאת ישנם לא מעט גורמים המשפיעים על הופעת תסמינים נוספים, כאשר במרביתם אנו יכולים לשלוט רק אם נשנה את אורח חיינו, ולו במקצת.

ד"ר ארווין שטרן, יועץ לסוכרת בשרותי בריאות כללית, טוען ש"הצעדים הראשונים למניעת סוכרת מסוג 2 תלויים באורח חיינו. מומלץ לחנך מגיל צעיר לנהל אורח חיים בריא: להתמיד בפעילות גופנית ולהימנע כמעט לגמרי מאכילת פחמימות ושומנים. כמו כן, עישון הינו משתנה המשפיע לא מעט על הופעת המחלה".

הסוכרת הינה מחלה בה רמת הסוכר בדם חורגת מגבול הנורמה. ד"ר שטרן מסביר כי "מרבית האנרגיה שאנו צורכים בכל רגע נתון, תלויה בכניסת הסוכר לתוך התאים השונים באמצעות האינסולין הנמצא בגופנו".

קיימים שני סוגים של סוכרת: סוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים) - מדובר באנשים שהגוף שלהם אינו מסוגל לייצר אינסולין, וסוכרת סוג 2 - אנשים שגופם מייצר אינסולין אך הוא אינו פועל בצורה תקינה.

נטייה לסוכרת

לדבריו של ד"ר שטרן, "לאדם שחווה התקף לב או סבל מדימום מוחי לפני גיל 50, ייתכן שיש לו נטייה לסוכרת. כמו כן, נשים שבמהלך ההריון סבלו מסוכרת הריונית גם אצלן מחלת הסוכרת עלולה להתפתח בשלב מאוחר יותר בחייהן". עוד הוא מוסיף כי "גורמים שונים עלולים להוביל לסוכרת, כגון בעיית השמנה מגיל צעיר, השמנת יתר בשילוב עם לחץ דם גבוה בגיל מאוחר, הימנעות מפעילות גופנית, נטילת סטרואידים ושימוש בתרופות מנע למחלת הסרטן, בה נמצא רכיב המדכא את פעילות האינסולין בגוף".

רמת סוכר גבוהה בגופנו עלולה לגרום לסתימות של כלי הדם הגדולים והקטנים. ד"ר שטרן מציין כי "במידה ומגיעים למצב בו כלי הדם מתפוצצים, כאשר מדובר בכלי דם קטנים יכול להיווצר מצב של עיוורון או אי תפקוד של הכליה. אם נפגעו כלי דם גדולים, התוצאות עלולות להיות התקף לב, דימום מוח או קטיעת גפיים".

הורדת רמת הסוכר בדם

לצד שמירה על אורח חיים בריא ישנו הטיפול תרופתי. ניתן להזריק אינסולין בשילוב חומרים נוספים או ליטול כדורים (טיפולים הפומיים). ד"ר שטרן מציין כי אחד מהטיפולים הפומיים המומלצים לסוכרת סוג 2 הוא נטילת כדור ה'פרנדאז'. "המרכיבים הנמצאים בכדור זה מעכבים את פירוק הסוכרים המורכבים לסוכרים פשוטים, ובכך מאטים את קצב עליית הסוכר ומפחיתים את העומס הגליקמי". ממצאי מחקר הציגו כי נטילת כדורים אלו עזרה גם במניעת התפתחות המחלה בקרב אנשים בעלי נטייה כלשהי להתפתחות סוכרת".

ד"ר שטרן מציין כי "העובדות כרגע מורות על כך שבממוצע, בכל 10 שניות מת בעולם אדם שסבל ממחלת הסוכרת". הוכח כי שימוש בתרופת ה'פרנדאז' עוזר להוריד את רמת הסוכר בדם לגבול הנורמה, אך ללא נכונות החולה להקשיב לגופו ולשמור על אורח חיים בריא, טיפול מנע חיצוני לא יסייע באופן הנדרש לשיפור וייצוב רמת הסוכר בדם.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום