שבוע 5 להריון

(1)
לדרג

בשבוע החמישי להריון תחושי בתסמיני הריון כגון: עייפות ולעיתים בחילות וכאבי ראש. ליבו של התינוק עשוי כבר להתחיל לפעום ומומלץ לבצע בדיקת אולטרה-סאונד לאבחון הריון

מאת: מערכת zap doctors
האם

אם את בהריון בשבוע החמישי, בוודאי לא תוכלי להפסיק לפהק בשלב זה. שינה בחזיית ספורט תוכל להפחית את הכאב ואת אי הנוחות בשדיים. את עלולה גם להרגיש התכווצות או תחושת מלאות של הרחם. חלק מהנשים עלולות אף לחוש כאבי ראש חזקים כתוצאה מהעלייה בהורמונים.

ישנן נשים שלא יחוו אף אחד מן הסימפטומים הללו. הן יעברו את שלבי ההריון המוקדמים ללא בחילות או כאבי ראש. עבור נשים רבות הדבר נורמאלי לחלוטין. אל תכנסי לפאניקה אם אינך חווה תסמיני הריון, למרות שאת כן צריכה להיות בקשר בהמשך עם הגינקולוג שלך, אם פתאום ייעלמו תסמיני ההריון שלך.

העובר

ליבו של התינוק עשוי כבר להתחיל לפעום במהלך השבוע הזה. מדהים כיצד הכל קורה מהר כל כך. אולטרה-סאונד נרתיקי יראה כ-90% משק החלבון. כעת גם ניתן יהיה להבחין בין ראשו לבין ישבנו של התינוק. עד סוף השבוע הזה השימוש בחומצה פולית ישתלם, כאשר קצוות העצבים יתחילו להתמזג, בזמן שאורכם הממוצע הוא בין 1.5 ל-2 מ"מ.

האב

ללא קשר לשאלה האם אתה מעוניין לספר לכולם את החדשות הטובות, או מעדיף להמתין עם הגילוי החדש, השבועות הראשונים של ההריון עשויים להיות מוזרים למדי: היא לא מרגישה כל כך בהריון או בשינוי כלשהו, אתה כמובן לא מרגיש כלום. די מובן אם ישנם רגשות מעורבים, גם אם תכננתם את ההריון וציפיתם לו. חשוב מאוד להתחיל לדבר עם זוגתך על התחושה.

בדיקות מומלצות

בדיקת אולטרה-סאונד לאבחון הריון.
סקר מחלות גנטיות.
בדיקות בסיס להריון במרפאת ההריון (ספירה, סוג דם, שתן, סקר וירוסים).

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום