אסתמה ושפעת החזירים

(0)
לדרג

טיפ שבועי: שפעת החזירים עלולה להסתבך אצל חולי אסתמה ולכן כדאי להימנע מהדבקה. הקפדה על היגיינה אישית וטיפול מונע של המחלה יסייעו במניעת השפעת

מאת: מערכת zap doctors

לכל מי שסובל מאסתמה, קיימת סבירות גבוהה יותר לסבול מסימנים קשים יותר של השפעת, מה גם ששפעת החזירים עלולה להגביר את הצורך באשפוז. שפעת יכולה להחמיר מאד את הסימפטומים של אסתמה ומחלות ריאה חסימתיות כרוניות אחרות.

^^אמצעי מניעה ראשוניים כדי להימנע משפעת:^^

1. חשוב להקפיד על רחיצת ידיים תכופה ולשמור על היגיינה אישית. בקשו מבני המשפחה וחברים לעבודה להקפיד גם כן על רחיצת ידיים תכופה. שימו יד על הפה בעת שיעול או התעטשות, ומיד אחר כך, שוב רחצו ידיים. כדאי להימנע בתקופה הקרובה משהות במקומות סגורים וצפופים, עד כמה שאפשר.

2. הבטיחו שליטה טובה בתסמיני האסתמה: אם מקפידים על טיפול מונע עקבי ויעיל, הראות יהיו במצב טוב יותר, עם הגנה טובה יותר מפני התלקחויות דלקתיות. גם אם תדבקו בשפעת, כשהראות במצב טוב, אתם תצליחו להתגבר על השפעת בקלות יותר. אם השליטה בתסמיני האסתמה אינה אופטימלית, רצוי לפנות לרופא ולדאוג לשפר אותה כבר כעת.

3. דאגו להוראות טיפול באסתמה, ברורות ובכתב.

4. דאגו לאספקה שוטפת וזמינות של התרופות הקבועות הנחוצות לכם לצורך הטיפול באסתמה.

סימנים של שפעת החזירים: חום, שיעול, כאב גרון, כאבי שרירים בכל הגוף, נזלת, כאב ראש, צמרמורות, ירידה בתיאבון, בחילה, הקאה או שלשול.

סימני אזהרה לשפעת קשה בילדים: נשימה מהירה ו/או מאומצת, חיוורון, צבע כחלחל, שפתיים אפורות או כחולות, סירוב לאכול ולשתות (הפחתה בכמות שתן, בכי ללא דמעות), הקאה חוזרת, אפאתיות, אי שקט ופרכוסים.

בכל מקרה של הופעת סימן חשוד לשפעת בילד עם אסתמה יש להתייעץ מיד עם הרופא המטפל לגבי טיפול בטמיפלו.

^^לכל הורה לילד עם אסתמה חשוב לקבל הוראות ברורות מהרופא המטפל לגבי הדברים הבאים:^^

1. תכנית טיפול יום יומית, כתובה לשימוש בתרופות מקלות (ונטולין, בריקלין) ולשימוש בתרופות למניעה (סינגולייר, בודיקורט, פליקסוטייד, ושילובים שלהם, כולל סימביקורט וסרבנט).

2. הקפדה על התמדה בטיפול המניעתי.

3. הקפדה יתרה על הימנעות מחשיפה למעוררים (עישון פסיבי, אלרגנים ונגיפים).

4. חיסון לשפעת.

המידע באדיבות איגוד רופאי ראות ילדים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אלרגיה ואסתמה
פורום שפעת החזירים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום