בחירת רופא: המידע נמצא ברשת

(0)
לדרג

סיבה נוספת לאיתור מומחה בדוקטורס: סקר מראה כי 10% נעזרים באינטרנט לצורך חיפוש רופא למרות אמינות הרשת

מאת: עופר מאיר ומירית שקד-ברק

סקר שערך אתר חיפוש הרופאים My Health מעלה ממצאים מפתיעים: בעוד ש-64% מהציבור הישראלי הבוגר תופס את האינטרנט כמקור מידע אמין - קרוב ל-90% מאיתנו לא יגלשו ברשת כדי לחפש רופא, גם אם הם או בני משפחתם הקרובה נתקלו בבעיה רפואית סבוכה ומורכבת, שמצריכה התייעצות עם מומחה.

הסקר נערך בימים האחרונים בקרב מדגם מייצג של 407 ישראלים דוברי עברית מעל גיל 25, באמצעות מכון המחקר "שילוב".

למרבה ההפתעה, בניגוד לתדמית של האינטרנט כמקום שכל אחד יכול לכתוב בו כמעט הכל והוא חסר מהימנות לחלוטין - מרבית הישראלים סבורים כי הוא מקור מידע אמין לחיפוש מידע על בעיה רפואית: 15% אמרו כי הרשת היא "מאוד אמינה"; 49% ציינו אותו כמקור "די אמין"; רק 10% אמרו שהוא "לא כל כך אמין"; ו-5% בלבד ציינו אותו כמקור שהוא "כלל לא אמין".

בעלי השכלה גבוהה מאמינים יותר ברשת

מסתבר כי ככל שההשכלה עולה - כך גם גוברת האמונה ברשת האינטרנט: 50% מאלו שהשכלתם יסודית או תיכונית ללא בגרות חשבו שהוא אמין; 64% מאלו שהשלימו בגרות מלאה סברו כי הרשת אמינה; ו-71% מבעלי ההשכלה האקדמית הסכימו עם ההיגד אודות אמינותו של האינטרנט.

למרות שמרבית הציבור סבור שהאינטרנט אמין בתחום חיפוש המידע הרפואי - רק מיעוט מבוטל מתוכו עושה בו שימוש לצורך חיפוש רופאים מומחים ברשת: כמעט מחצית מאיתנו (48%) פשוט שואלים את רופא המשפחה על איזה מומחה הוא ממליץ; כשליש מאיתנו (35%) מתייעצים עם בני משפחה וחברים; חמישית (20%) מחפשים בידיעון של קופת החולים; 10% גולשים ברשת האינטרנט; ועוד 5% נועצים ברב שלהם.

גאולה חיים, מנכ"ל אתר My Health לחיפוש רופאים, אומרת בתגובה לממצאים כי "חשוב שכל אחד מאיתנו ייקח את האחריות לידיים שלו, יחפש ויגיע לבחירה הרפואית שהיא הנכונה ביותר עבורו".

יצוין כי אתר דוקטורס העלה שירות מתקדם לבחירת רופא מומחה - נוח וידידותי למשתמש. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום