הריון: חתולים, כאב ויוגה

(0)
לדרג

תרפיה שהופכת הריון לחוייה נטולת כאב; וחיית מחמד שעלולה לסכן הריון. המלצות ומידע שכל אשה הרה צריכה לדעת

מאת: מערכת zap doctors
מי אמר שבעצב תלדי בנים?

בתקופת ההיריון מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה - מתיחות, יוגה, תרגילי נשימה ועוד, כל זאת כמובן בפיקוח ובייעוץ של רופא, פיזיותרפיסט או איש צוות רפואי אחר בעל ידע והכשרה בתחום.

כמעט כל אשה הרה סובלת בשלב זה או אחר של הריונה מכאבי גב, צוואר, כתפיים ורגליים. זאת עקב שינויים הורמונליים המאפשרים למפרקים תנועתיות יתר ושינויים גדולים ומהירים במשקל הגוף (לעתים עד 20 קילו ויותר) כאשר בנוסף לכך חלוקת המשקל אינה אחידה ומתרכזת באזור הבטן ומלווה בשינוי יציבת הגב.

בתקופת ההיריון נמנעות נשים רבות, במידת האפשר, מטיפולים תרופתיים אשר אינם הכרחיים כדי להימנע מחשיפת העובר לחומרים אשר עלולים להזיק לו. כאשר מתפתחים כאבים כאמור לעיל, נשים נוטות לחרוק שיניים ולסבול את הכאב ולכל היותר פונות לקבלת עיסוי המשמש בפתרון קצר טווח.

כיום מוצע פתרון חדש, לא פולשני ולא תרופתי לבעיית הכאב המטרידה נשים הרות כה רבות. את הפתרון מציעה תרפיית קינזיו טקס, שיטת טיפול חדשה בארץ. בתרפיה זו מניחים על הגוף פלסטר מיוחד, היפואלרגני וללא כל חומר כימי, אשר משפר את מתח השרירים, את זרימת הדם והזרימה הלימפטית ובכך משפר את יציבת הגוף ואת יציבות המפרקים.

בנוסף, על ידי הנחת הסרט הדביק באזורים מסוימים, ניתן גם להפחית את נפיחות הרגליים המציקה לנשים רבות, בעיקר בחודשי ההיריון המתקדמים.

תרפיית קינזיו טקס פותחה ביפן על ידי קנזו קאזה, ד"ר לכירופרקטיקה, לפני כשלושים שנה. כיום שימושיה רבים ומגוונים החל בשימושים בתחום הספורט וכלה בטיפול לימפטי וקוסמטי. השיטה נפוצה בארה"ב, קנדה ואירופה.

חתולים נגד עוברים

תקופת ההיריון היא התקופה המרגשת ביותר בחיי האישה, אך היא גם תהליך רגיש ביותר, שבמהלכו חשופים האם והעובר הגדל בתוכה למיני מחלות ונזקים. אחד הפגעים הפחות ידועים, אך בעל התפוצה הגדולה ביותר, הוא טפיל הקרוי טוקסופלסמוזיס. את הטפיל הזה ניתן למצוא בבשר נא ובפירות וירקות שלא נשטפו כראוי. חתולים, לצערנו, ידועים כמעבירי המחלה, מכיוון שבמידה והם נגועים, הם מפרישים את ביצי הטפיל דרך הצואה ואפילו בזמן התרפקות וליקוק הבעלים שלהם.

כאשר בני אדם נדבקים בטפיל, התסמינים, מלבד במקרים מיוחדים, קלים ביותר. אך עובר שנדבק בטפיל, במיוחד בשליש הראשון להריון, עשוי לסבול ממומים קשים. רוב העוברים שנדבקו יולדו בריאים אך אחדים מהם יפתחו בהמשך צהבת, חירשות או הפרעות ראייה, מיעוט מהם יראה סימנים למומים קשים (עיוורון ופגיעות מוחיות קשות), ותיתכן גם הפסקה מוקדמת של הריון (הפלה) או מות העובר בשלב ההדבקה הראשון.

מרבית האנשים הבוגרים שנדבקו במחלה יראו, אם בכלל, סימנים קלים: חולשה, נפיחות בלוטות הלימפה, עייפות וכו'. קבוצות מיוחדות, (חולי איידס, מדוכאי חיסון לדחיית איברים להשתלה ועוד) עשויים לפתח תסמינים קשים כגון פגיעות עיניים, מח, כבד וריאה.

דרכי ההדבקות מהטפיל כוללות בליעה של ביצי הטפיל במזון או במים, ואכילת בשר ומוצרי בשר, המכילים את הצורה הפעילה של הטפיל.

אם יש חתול בבית רצוי לספק לו מזון יבש או בשר שימורים מאיכות טובה. בכל מקרה, מומלץ שלא להאכיל את החתול בבשר נא או מבושל למחצה. כמו כן עדיף למנוע מהחתול לצאת החוצה ללא פיקוח. חשוב שמישהו אחר מלבד האישה שבהריון ינקה את ארגז החול של החתול ושכל בני המשפחה יצמצמו את המגע עם החתול. בכל מקרה מומלץ לשטוף היטב את הידיים בסבון, לאחר מגע עם החתול. טפיל הטוקסופלסמוזיס מסכן למעשה את העובר רק כאשר ישנה הדבקה ראשונית, כלומר שהאם לא חלתה במחלה בעבר, ונדבקה בטפיל במהלך השליש הראשון של ההיריון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום