רואים את האור: חזרה לראות אחרי חמש שנים

(0)
לדרג

הוחזרה ראייתה של אישה בת 90 שהתעוורה לפני חמש שנים; "כעת אוכל לראות את ילדי ונכדי"

מאת: מערכת zap doctors

נינה גיאבנה, בת 90 מרוסיה, עיוורת תושבת נשר ליד חיפה איבדה את ראייתה בעין ימין לפני שלושים שנה. בחמש השנים האחרונות, בעקבות התפתחות מחלת קטרקט, היא איבדה גם את ראייתה גם בעין השנייה ומאז הוגדרה כעיוורת, אין צורך להכביר במילים על קשייה של אשה מבוגרת שכל ימיה ראתה (ולו במעט) ופתאום הושלכה לעולם של חושך.

לפני כחודש נותחה האישה ברשת מרפאות "עיניים" - בבית חולים אלישע בחיפה, בניתוח קטרקט פשוט שארך כ- 30 דקות, במהלכו הושבה לנינה ראייתה.

דר' ישראלי:" בצעתי מספר רב של ניתוחים אך אין לי מילים לתאר מהי התחושה שלהחזיר לאדם את ראייתו לאחר 5 שנים. מדהים ומרגש לחשוב שב- 30 דקות של ניתוח אנחנו משנים סדרי עולם - אם יש ניסים, היום הם קרו".

נינה גיאבנה:"ברוסיה אמרו לי שבגלל גילי ובגלל שאני עיוורת כל -כך הרבה שנים, אין אפשרות לניתוח. אני כל כך מתרגשת, עכשיו אני יכולה לראות את ילדי ונכדי שלא ראיתי מעולם, אין אושר גדול מזה, אני מרגישה שנולדתי מחדש".

ד"ר ישראלי מסר עוד כי קטרקט היא מחלת עיניים נפוצה אצל אנשים מבוגרים שגורמת לעכירות של עדשת העין, העכירות גורמת לטשטוש הראייה ובסופו של דבר אף לעיוורון, וזאת במידה שלא מנתחים בזמן. בעקבות פיתוחים טכנולוגיים בתחום הפך הטיפול בקטרקט לבטוח ובעל סיכויי הצלחה גבוהים. במהלך הטיפול מוחלפת העדשה העכורה בעדשה מלאכותית חדשה וכך חוזרת הראייה לקדמותה.

בואו לדבר על כך בפורום ניתוחי עיניים וקטרקט

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום