ושוב: על אלימות

(0)
לדרג

והפעם: תקיפת אנשי מד"א באזור אשר - מנכ"ל מד"א: יש לעקור את תופעת האלימות מהשורש

יד תחת יד?

היום בחצות הגיע לתחנת מד"א עכו פצוע עם קטיעה חלקית של שתי אצבעות. לאחר טיפול ראשוני בתחנת מד"א פונה הפצוע לביה"ח נהריה שהוא נמצא תחת השגחה רפואית של הצוות ומלווה בשניים מחבריו. האמבולנס הגיע אל הכניסה לחדר המיון בביה"ח שם הותקף אחד החובשים על ידי המלווים של הפצוע אשר פגעו בפניו וגרמו לו לחבלות קשות בעין שמאל ובאוזניים. מאבטחים אשר הבחינו בתקיפה חילצו את החובש תוך שהם מותקפים גם כן. החובש נזקק לטיפול רפואי. עם סיום המקרה הוגשה תלונה במשטרת ישראל והתוקפים הובאו הבוקר להארכת מעצר. בשל החבלות הקשות בפניו נמצא החובש במעקב רפואי בבית החולים.

אין זה המקרה הראשון שצוותי מד"א אזור אשר מותקפים על ידי המטופלים בזמן הטיפול בהם. מקרה נוסף התרחש שלשום כאשר צוות נט"ן מד"א הגיע לתאונות דרכים בכפר דיר אל-אסד וביצע סריקות במקום לאתר פצועים נוספים אחד מהנוכחים במקום פתח את דלת האמבולנס והלם בחוזקה בחזהו של החובש/נהג ככה סתם ללא כל סיבה.

מנכ"ל מד"א , אלי בין, רואה בחומרה רבה את התופעה החוזרת והנשנית של אלימות נגד צוותי מד"א על ידי בריונים, בשעה שהצוותים עוסקים בהצלת חיים. מנכ"ל מד"א קורא לרשויות החוק והאמונים על האכיפה לאפשר לצוותי מד"א להגיש סיוע רפואי בבטחה ולהגן עליהם מפני פורעי החוק ולעקור את תופעת האלימות כנגד הצוותים ולנקוט כלפי התוקפים באמצעי ענישה חמורים. תקיפת הצוותים באזור אשר מצטרפת לשורה מדאיגה של מעשי אלימות כלפי חובשי מד"א גם באזורים אחרים ברחבי הארץ.

עוד על תופעת האלימות נגד צוותים רפואיים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום