על היפנוזה ופוריות

(0)
לדרג

איך ניתן באמצעות שימוש בהיפנוזה לעזור לזוגות עם בעיות פוריות? הגוף והנפש - סקירה

מאת: ד"ר ליאנה סופר,MD רופאה כללית, הומיאופתית, מוסמכת לטיפול בהיפנוזה.
ישנם מספר הבטים המשפיעים על פוריות האישה:

1. פעילות הורמונלית תקינה - ביוץ, מחזור וכד'.
2. מעבר תקין בחצוצרות וברחם.
3. בריאות נפשית.
4. שלמות פנימית עם ההחלטה להתעבר וללדת.
5. תכנית החיים.

אני אתרכז בשלושה ההיבטים האחרונים.
לפעמים מגיעות אליי נשים שלא הצליחו להתעבר או התעברו אך לא הצליחו להמשיך את הריונן. מה עלול להיות הגורם המקשה על אישה בריאה להתעבר? מה זה בריאות נפשית?
בריאות נפשית זה מצב בו אישה מרגישה מאושרת, שמחה, מרוצה מסביבתה הקרובה, אוהבת את בן זוגה ואת בני משפחתה ומתמודדת עם קשיי יומיום בעוצמה ובגדולה. מצב השונה מהמתואר עלול לערער בריאות נפשית של אישה ומקשה עליה להתעבר.

עוד על בעיות פוריות, טיפולי הפרייה ופיריון הגבר והאשה: ערוץ "פוריות" בדוקטורס

לצערי רובנו חיים את חיינו לא מתוך בחירה חופשית אלא מתוך הכרח. הדבר נובע כתוצאה מחינוך לקוי ומלחץ חברתי. לעתים קרובות סטיגמות ודעות קדומות מנהלות את חיינו. לרוב הלחץ החברתי משפיע על כולנו במידה כה רבה שאנו שוכחים מי אנחנו ולשם מה נולדנו. כדי להשתחרר מנוהלים המוכתבים ע"י החברה, עלינו להיות מחוברים ל'אני הגבוה' שלנו (להקשיב ללבנו) ולהתנהג על פי רצוננו הפנימי.
בדורות קודמים לחץ חברתי היה בלתי נסבל. רק עם התפתחות הדמוקרטיה התאפשרה לבני אנוש בחירת מסלול חיים. בדור שלנו יותר קל להיות חופשיים (לחיות לפי בחירת לבנו) מאשר זה היה בדורות קודמים. עלינו להיות קשובים לאינטואיציה שלנו ולנהוג על פיה. רק כך נוכל לזכות בבריאות נפשית.

דוגמא 1 - 'מחשבות מודחקות'.

מוריה בת ה-26 הגיעה אליי לטיפול עקב קשיי התעברות. היא לא הצליחה להיכנס להריון. היא טענה שהבדיקות הרפואיות שעברה היו תקינות.
בעקבות השיחה גיליתי שמוריה אינה מאושרת בנישואיה. היא התחתנה עם בעלה ללא אהבה אלא מתוך דחף לצאת מבית הוריה. הייתה לה ילדות קשה, היא סבלה מאלימות מצד אביה ומיהרה לעזוב את ביתה. אחרי שהתחתנה מוריה הבינה שנחפזה להתחייב לחיי זוגיות. היא חשבה על גירושין, אך רצתה ללדת ולחוות אימהות. היא ניסתה להתעבר ללא הצלחה.
לי כמטפלת היה ברור שבנסיבות הקיימות למוריה יהיה קשה להתעבר. היא התנגדה להריון בתת הכרתה כי חלמה על גירושין. במודע היא רצתה בתינוק אך בתת המודע שלה היא פחדה מהעתיד.
מוריה עברה טיפול בהיפנוזה, באמצעותו היא למדה לתקשר עם תת המודע שלה. היא הבינה שעליה קודם להחליט על המשך יחסיה עם בעלה ולהתמודד עם העובדה שאינה אוהבת אותו. בעקבות הטיפול בהיפנוזה מוריה החליטה להשקיע ביחסי הזוגיות שלה וניסתה להתאהב בבעלה. היא השלימה עם נישואיה ואף למדה ליהנות מהם. לאחר כשלושה חודשים מוריה התעברה.
אי אפשר להפריד בין חיי זוגיות לילידת תינוק. ככל שאישה לא מרוצה מנישואיה, יותר קשה לה להביא ילדים .

דוגמא 2 - 'מתח נפשי'.

פעם טיפלתי בדפנה שהגיעה אליי עם בעיית אכילת יתר. באותה התקופה היא עברה טיפולי פוריות שלא נשאו פרי. בהיפנוזה התמקדנו בעיקר בבעיית האכילה, אך ברקע עלו תכנים הקשורים להריון. באחד המפגשים השתמשתי איתה בשיטת 'כתיבה אוטומטית' בה מטופל כותב על הדף דברים היוצאים מתת הכרתו בעודו שרוי בהיפנוזה. היא כתבה בכתב כמעט בלתי קריא שהיא תלד בת באפריל (בערך בעוד כתשעה חודשים). כשיצאה מהיפנוזה דפנה לא זכרה כלום ממה שכתבה. היא טענה שהיא לא הרה. לאחר כחודש היא הודיעה לי שהיא בהריון.
בעקבות ההיפנוזה דפנה התמודדה עם בעיית האכילה שלה, היא הפכה להיות יותר שלווה ורגועה ושלמה עם עצמה. כתוצאה מכך היא הצליחה להתעבר בלי שהתכוונה לכך. זאת הוכחה לכך שמתח נפשי וחוסר איזון רגשי מונעים מאישה להתעבר.

אצל נשים שכבר ילדו ניכרת תופעה הבאה: הן חושבות שהן רוצות עוד ילדים (רק במודע), אך בתת המודע הן די מרוצות ממה שכבר יש להן. לפעמים בגלל הלחץ שמופעל מצד בני משפחתן הן מנסות להתעבר.


דוגמא 3 - 'ללדת בעל כורחה'.

שמחה בת ה-35 הגיעה אליי עם חרדות ומתח נפשי שנבעו מבעיית אי פריון. היא עברה טיפולי IVF (הפריה במבחנה) ללא הצלחה. לשמחה היו שני ילדים, בת ובן. בעלה מאוד רצה עוד ילדים וגם ילדיה ביקשו אחים. שמחה טענה שגם היא רצתה ללדת עוד.
בשיחה התברר ששתי לידותיה היו די קשות, גם בהריונות היא סבלה מבחילות ומהקאות רבות.
בעקבות הטיפול בהיפנוזה שמחה הבינה שאינה מעונינת בעוד הריון. היא הסכימה לעבור טיפולי הפריה רק כדי להיענות לבקשות של בני משפחתה. בעצם שמחה התנגדה להריון. כאשר היא הבינה שהיא לא רצתה ללדת עוד, היא נקטה עמדה והפסיקה את הטיפולים שלה. שמחה הודיעה לבני משפחתה על החלטתה. הם לא שמחו במיוחד אך כיבדו את רצונה. הטיפולים נפסקו והכל חזר למקומו בשלום. החרדות התפוגגו ושמחה חזרה למיטבה.

מהמקרה של שמחה ניתן לראות שאנו נוהגים לעשות דברים בניגוד לרצוננו. זה קורה כי אנו מדחיקים את רצונותינו האמיתיים ומנסים לרצות את הסובבים שלנו. כדאי לחשוב על דפוס זה שחוזר על עצמו בגרסאות שונות.

היבט נוסף לבעיית אי פריון הוא תכנות מוקדם של חיינו הארציים.
כפי שציינתי במאמריי הקודמים הנשמה שלנו נצחית והיא מתגלגלת בחיים שונים ברחבי היקום. כל נשמה היא ניצוץ אנרגטי שמקורו באור הגדול שנקרא אלוהים. כל נשמה לפני התגלמותה בגוף פיזי (התעברות לידה) יוצרת לה תכנית לחיים עתידיים. במידה והתכנית לא כוללת לידת ילדים, אישה כביכול תסבול מאי פריון.
איך ניתן לגלות תכנית חיים של בן אנוש?
ניתן לחזור לחיינו הקודמים ואף לחיינו שבין הגלגולים באמצעות ההיפנוזה.

דוגמא 4 - 'הכל מאלוהים'.

רות סבלה מבעיות פוריות קיצוניות. היא הגיעה אליי כדי לעבור היפנוזה ולגלות סיבה לעקרותה. רות סיפרה שבעלה היה מוסיקאי מוכשר ונכה פוליו. היא אהבה אותו בנאמנות והייתה מסורה לו. בעלה לא רצה ילדים אך הוא לא התנגד לטיפולי הפוריות של רות. רות ביקשה לחוות שחזור גלגולים של חייה הקודמים כדי לגלות סיבה לבעיתה. באמצעות ההיפנוזה היא חזרה אחורה לגלגוליה הקודמים וגילתה שנשמתה התחייבה לטפל בבעלה במשך כל חייה. נשמתה של רות וויתרה על חווית אימהות כדי להקדיש את כל תשומת ליבה לבעלה, לתמוך בו נפשית ופיזית ולאפשר לו ליצור מוזיקה נפלאה. זאת הייתה התכנית של חייה על פי בחירת נשמתה עוד לפני היוולדה בגוף.
רות הבינה שלא תוכל להיות אם לתינוק. ההבנה הייתה קשה עבורה. היא הצליחה להתמודד עם זה בגדולה.
במקרים כאלה כמעט ואין סיכוי להתעברות. כשהנשמה שלנו מתנגדת להריון, קשה להאמין שהוא יתקיים. אנו מכירים את האמירה: 'הכל מאלוהים'. וזה נכון, כי גם אנו חלק מאלוהים.
איך ניתן לגלות מתי אי פריון הוא חלק מתכנית חיינו (הגורל שלנו) ומתי לא? ניתן לעשות זאת באמצעות היפנוזה תחת הדרכה של מטפל מוסמך ובעל ניסיון.

לסיכום:
רוב הבעיות של פוריות ניתנות לטיפול הן באמצעים קונבנציונליים והן באמצעים אלטרנטיביים (היפנוזה, הומיאופתיה קלאסית, רפלקסולוגיה ועוד).

ניתן להיעזר בהיפנוזה גם בטיפולי IVF. היפנוזה עוזרת להוריד את רמת המתח והחרדה בזמן הבשלת ביציות ולעבור שלב שאיבת ביציות ללא סיבוכים. כמו כן מומלץ מאוד להיעזר בהיפנוזה כדי ליצור התכוונות חיובית ודמיון של הריון מוצלח.

בואו לדבר על כך בפורום פיריון האישה והפרייה חוץ גופית

©כל הזכויות שמורות לד"ר ליאנה סופר.

לתגובות: [email protected]
לאתר של ליאנה סופר: לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום