כמה פעמים ספרת... ושום דבר לא קרה?

(0)
לדרג

כמה פעמים אתה עושה סקס ביממה? וחשוב מכך, כמה פעמים אתה מוכן לעשות זאת ביממה. על פנטזיה ומימושה במציאות ועל ישראל בראי הסקס העולמי, מחקרים, הסברים, פתרונות - פעם שלישית גלידה

מאת: כמה פעמים מקיימים יחסי מין במהלך 24 שעות? מחקר שנערך על ידי פייזר, בדק את חשיבות היכולת להגיע לזיקפה יותר מפעם אחת במהלך 24 שעות. המחקר השווה בין החשיבות הנתפסת, עליה דיווחו הנבדקים, לעומת תדירות קיום יחסי המין במציאות.
למרות שאפשר היה לחשוב שגברים היו רוצים לקיים יחסי מין מספר פעמים במהלך 24 שעות, הרי שהמציאות מלמדת אחרת:

בפועל, 74% מהגברים בגילאי 40-70, שנשאלו על תדירות קיום יחסי מין שהסתיימו בזיקפה במהלך 24 שעות, או על קיום יחסי מין יותר מפעם אחת ב- 24 שעות במהלך החודש האחרון, דיווחו על פעם אחת. 12% דיווחו על פעם אחת בין 4ל- 24 שעות, ו- 14% ענו כי קיימו יחסי מין פחות מפעם בארבע שעות.

לא נמצאו במחקר הבדלים מובהקים בין גברים שהיו להם בעיות בתפקוד המיני, לבין גברים שלא היו להם בעיות בתפקוד המיני.

המחקר בדק גם את משך הזמן של העיסוק המקדים ליחסי המין, ונמצא כי מרגע שהגבר חושב על קיום יחסי מין ועד שהזוג מגיע להחלטה עוברות 31.5 דקות. מרגע קבלת ההחלטה של הזוג ועד תחילת המשחק המוקדם חולפות עוד 14.3 דקות, ומתחילת המשחק המקדים ועד תחילת המגע המיני עוברות 14 דקות. סה"כ אורך התהליך 59.8 דקות, ולא קיים הבדל סטטיסטי בין גברים עם בעיית זיקפה לגברים ללא בעיה.

אם זהו משך הזמן שלוקח לגברים ונשים להתכונן למגע המיני, באיזה מהירות פועל הטיפול בהפרעת זיקפה?

במחקר, בו השתתפו גברים שהגיבו ל- 100 מ"ג ויאגרה, נמדד משך הזמן מרגע לקיחתה, ועד שהשפעתה הורגשה. נמצא כי למעלה מ- 30% מהגברים היו מסוגלים להגיע לזיקפה, והיו להם יחסי מין מוצלחים בתוך התארגנות של 14 דקות, ולמעלה מ- 50% מהגברים עשו זאת תוך התארגנות של 20 דקות.

במחקר שבדק השפעה של ויאגרה לאורך זמן, דיווחו 96% ממשתמשי ויאגרה על שביעות רצון מהשפעת הטיפול על הזיקפה אחרי שלוש שנים, ו- 99% מדווחים על שיפור ביכולת הכללית לעסוק בפעילות מינית.

מחקר ארוך טווח נוסף, מדווח על אותה רמת שביעות מהשפעת הטיפול על הזיקפה, והשיפור ביכולת הכללית לעסוק בפעילות מינית, גם בתום תקופה של 5 שנים
למה לא?

אם כך, מדוע, ביחס לאמריקאים, רק חלק קטן מהגברים ברחבי העולם מקבלים טיפול לבעיות זיקפה - האם הם שונים מהאמריקאים?

כל העולם כולו

על מנת לבדוק סוגיה זאת, ועוד רבות אחרות, יזמה פייזר מחקר עולמי, ראשון מסוגו, במטרה לספק תובנות ייחודיות לגבי הגורמים המשפיעים על השקפות של אנשים כלפי אינטימיות ויחסי מין.

מחקר זה הוא הראשון שנערך בו-זמנית ברחבי העולם ובוחן את ההתנהגות, הגישות, האמונות והסיפוק מיחסים בקרב גברים ונשים בגילאים 40 עד 80. מטרות המחקר היו להעריך את תפקידם וחשיבותם של חיי מין ואינטימיות על חיי הפרט, ועל היחסים הבינאישיים, להעריך גישות ואמונות של גברים ונשים ביחס לבריאות מינית, ולתאר את דפוסי החיפוש אחר טיפול להפרעות בתפקוד המיני בקרב גברים ונשים.

במחקר השתתפו למעלה מ- 27,000 איש ב- 32 מדינות, בהן:
אפריקה/ המזרח התיכון: אלג'יריה, מצרים, ישראל, מרוקו, דרום אפריקה ותורכיה. אסיה: סין, הונג קונג, אינדונזיה, יפן, קוריאה, מלזיה, הפיליפינים, סינגפור, טייוואן, תאילנד. אוסטרליה: אוסטרליה, ניו-זילנד. אירופה: אוסטריה, בלגיה, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, ספרד, שוודיה, בריטניה. אמריקה הלטינית: ברזיל, מקסיקו. צפון אמריקה: קנדה, ארצות הברית.

ישראל: ד"ר יורם ורדי, מנהל היחידה לנוירואורולוגיה בבי"ח רמב"ם

המחקר בישראל נוהל ע"י ד"ר יורם ורדי, מנהל היחידה לנוירואורולוגיה בבית החולים רמב"ם בחיפה. בישראל השתתפו במחקר 505 מרואיינים, מתוכם 253 נשים ו - 252 גברים, בגילאי 40-80, בעלי מאפיינים דמוגרפים שונים של רמות השכלה, דת, מוצא והכנסה.

נתונים מעניינים מהמחקר בישראל נוגעים להבדלים בין חרדים, דתיים וחילוניים:

לשאלה עד כמה חשוב לך המין בחיים באופן כללי ענו 84.6% מהחרדים כי הוא חשוב/חשוב מאד, 51.8% מהדתיים ענו כך, 65.8% מהמסורתיים, 62.7% מהחילוניים, ו- 77.1% מאלו שיש להם יותר משותף אחד לקיום יחסי מין.

על השאלה "באיזו תדירות אתה חושב על סקס?" ענו 13% כי הם חושבים על סקס כל יום, 35% מהגברים והנשים דיווחו שהם חושבים על סקס פעם אחת או מספר פעמים בשבוע, ו- 20% חושבים על סקס פעם אחת או מספר פעמים בחודש (לא היה הבדל מובהק בין גברים ונשים).

בחלוקה לפי מאפיינים נמצא כי 33.3% מהחרדים חושבים על סקס כל יום או מספר פעמים ביום, וכן 9.6% מהדתיים, 20.1% מהמסורתיים ו- 27.2% מהחילוניים. 50% מאלו שיש להם יותר מבן זוג אחד ציינו כי הם חושבים על סקס פעם או מספר פעמים ביום.

בישראל, 94% מהגברים ו- 89% מהנשים בגילאים 40-59 קיימו יחסי מין במהלך השנה האחרונה. לעומת זאת, בגילאים 60-80 קיימו יחסי מין במהלך השנה האחרונה 85% מהגברים ורק 47% מהנשים.

הישראלים שהשתתפו במחקר, והיו פעילים מינית במהלך השנה האחרונה, קיימו, בממוצע, 72 פעמים יחסי מין. החרדים מדווחים על מספר ממוצע של 66.7 פעמים בשנה, והדתיים על 68.9 פעמים. נראה כי תכיפות קיום יחסי המין גבוהה ככל שרמת ההשכלה וההכנסה עולה: בוגרי בי"ס יסודי מדווחים על 68.9 פעמים, בעלי השכלה תיכונית מדווחים על 72.6 פעמים, בעלי השכלה אקדמאית - 106.3 פעמים, ובעלי תואר שני- 100.9 פעמים.

גם בעלי יותר מבן זוג אחד מדווחים על מספר פעמים גבוה מהממוצע - 104.9, ובעלי הכנסה גבוהה מדווחים על 100.5 פעמים בשנה האחרונה. ילידי אירופה וארה"ב מדווחים על 69.1 פעמים, ובעלי הכנסה ממוצעת על 78.8 פעמים.

על השאלה "האם בשנה האחרונה חוויתם חוסר עניין?" השיבו בחיוב 22.2% מהחרדים, 54.5% מהדתיים, 43.6% מהמסורתיים, 48.5% מהחילוניים, 55.9% מבין ילידי אירופה וארה"ב, 46.5% מילידי אסיה ואפריקה, 36.4% מהערבים הישראלים, ו- 37.3% מאלו שהם דור שני בישראל.

לשאלה "האם חווית בעייה בהשגת/ שמירת זיקפה בשנה האחרונה?" ענו כן 42.9% מבוגרי בי"ס יסודי, 41.4% מבעלי השכלה תיכונית, 25% מבעלי השכלה אקדמאית, ו- 24% מבעלי תואר ראשון. 42.4% מילידי אירופה/ארה"ב דיווחו שכך, ו- 46.2% מאלו שיש להם יותר מבן זוג אחד.

משחקים ברופא וחולה, על יחסי מטפל מטופל.

בישראל, רק 11% ממשתתפי המחקר דיווחו שהרופא שאל אותם על בעיות בתפקוד המיני במהלך שלוש השנים האחרונות.

האם הרופא שלך שאל אם יש לך בעיות בתפקוד המיני במהלך שלוש השנים האחרונות?
אחוז גבוה, באופן יחסי, של חרדים (23.1%) דיווחו כי הרופא שאל אותם על בעיות בתפקוד המיני במהלך שלוש השנים האחרונות, וכן אחוז גבוה של ערבים ישראלים (20%).
מבין הדתיים דיווחו 15% על התעניינות הרופא, 8.3% מהמסורתיים, 9.6% מהחילוניים, 8.3% מילידי אסיה, 9.9% מילידי ארה"ב/ אירופה, וילידי דור שני בישראל 16.9%.

בתשובה לשאלה "האם אתה פנית אל הרופא שלך בבקשה לעזרה בבעיות בתפקוד המיני במהלך השנה האחרונה?" בולט השיעור הגבוה, באופן יחסי, של הפונים לרופא בבקשה לקבלת סיוע, מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה (33.3%) ואלו שיש להם יותר מבן זוג אחד (31.6%). 10.4% מבעלי ההכנסה הממוצעת דיווחו כי פנו לרופא, 12.1% מקרב החילונים, 15.2% מהדתיים, 8.9% מהמסורתיים, ו- 0% מהחרדים!

לשאלה "מדוע לא דיברת עם הרופא שלך על בעיות בתפקוד המיני שחווית?" ענו 41% - "טוב לי כמו שאני", 36% - "חשבתי שזה חלק רגיל בהזדקנות", 22% - "חיכיתי לראות אם הבעיה תיעלם", 18% - "לא חשבתי שזה מאד רציני", 17% - "לא חשבתי שזו בעיה רפואית", 14% - "אין לי רופא קבוע".

בואו לדבר על כך בפורום הפרעה בתפקוד המיני

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום