הפרייה חוץ-גופית: עדיף עובר יחיד

(0)
לדרג

נשים, שימו לב: מחקר חדש שנערך בקרב נשים המצויות בטיפולי הפרייה, מצא כי החזרת עובר יחיד הוא הדרך הטובה ביותר להשיג לידה תקינה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בנשים תחת טיפולי הפריה חוץ-גופית, החזרת עובר יחיד, בהשוואה להחזרת מספר עוברים, מלווה בסיכוי גבוה יותר ללידה תקינה, ללא תלות בשימוש בביציות טריות או קפואות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-American Society for Reproductive Medicine.

החוקרים זיהו את כל מחזורי תרומת ביציות בין 2012 ועד 2014, עם סך כולל של 28,888 מחזורי טיפול: 5,608 (19.4%) שבוצעו עם ביציות קפואות ו-23,280 (80.6%) עם ביציות טריות. התוצא העיקרי היה תוצאה מיילדותית טובה, שהוגדרה כלידת חי לאחר 37 שבועות היריון, במשקל לידה של 2500-4000 גרם.

מהתוצאות עלה כי שיעורי ההשרשה, הריונות קליניים, לידות חי ולידות מרובות היו נמוכים יותר משמעותית עם ביציות קפואות, בהשוואה לביציות טריות. עם זאת, לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון משתנים שונים העשויים להשפיע על התוצאות, שיעורי תוצאות מיילדותיות טובות היו דומים עם ביציות קפואות (22.7%) או טריות (24.5%). הסיבה היא כי בגישת שימוש בביציות טריות נוטים בשכיחות גבוהה יותר להחזיר שניים ושלושה עוברים. למעשה, העברה אלקטיבית של עובר יחיד הכפילה את הסיכוי לתוצאות מיילדותיות טובות.

לסיכום: המסר העיקרי לרופאים ולמטופלות הוא להתמקד במה שחשוב תינוק בריא מעל ומעבר להיריון בלבד. נראה כי החזרת עובר יחיד, בכל אחת מהגישות האמורות, הינה הדרך הטובה ביותר.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום