חובת הנגשת מוסדות חינוך

(0)
לדרג

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול תקנות לפיהן מוסדות חינוך יונגשו עבור תלמידים והורים עם מוגבלות. בין היתר, יונגשו חניות, שבילים ופעילויות חינוכיות

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (16.1.18) תקנות, לפיהן בעל מוסד חינוך יבצע התאמות נגישות במוסד שבו לומד או עתיד ללמוד תלמיד עם מוגבלות, או שיבקר בו הורה עם מוגבלות שילדיו לומדים במוסד. תובטח יכולתו של תלמיד עם מוגבלות להשתתף בכל הפעילויות הנערכות במוסד החינוך.

התקנות הוכנו ונוסחו על ידי ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), וייכנסו לתוקף חודש לאחר פרסומן.

התקנות מפרטות את האופן בו יונגשו החניות ושבילי בית הספר וכן קובעות כי בין היתר ברזיות ומתקני שעשועים יסומנו בניגוד חזותי ומישושי, יתבצעו הצללות של 15% משטח החצר, יסומנו קירות ודלתות שקופים, לוחות הקיר יותאמו למניעת סינוור, מגירות ותאים יסומנו בכתב ברייל ועובד המוסד יסייע לתלמיד בנשיאת מזון בחדר האוכל.

עוד נקבע כי:

התאמות הנגישות ייקבעו באופן מותאם לתלמיד או להורה עם מוגבלות, ובמקרה הצורך ניתן יהיה לסטות מן התקן הישראלי כדי להביא לתוצאה מתאימה יותר.

גם פעילויות חינוכיות ופעילויות פנאי, כמו טיולים, יהיו נגישות בהתאם לצרכי התלמיד.

הנגישות תותאם עד יום תחילת שנת הלימודים, ואם לא דורשת אמצעים נוספים באופן מיידי. עבודות המחייבות היתר בנייה חדש יושלמו תוך 18 חודשים.

הרשות המקומית תפרסם באתר האינטרנט שלה תיאור של סוגי ההנגשה האפשריים, והתלמיד או ההורה ימלאו טופס בקשה לפי צרכיהם.

יובטחו קיומם של מעברים מתאימים לתלמיד המתנייע בכיסא גלגלים, ומעברים ללא מכשולים לתלמיד עם מוגבלות ראייה.

תלמיד עם מוגבלות רשאי להסתייע בחיית שירות (כמו כלב נחיה).

המורים והעובדים במוסד החינוך יעברו הדרכה בנושא נגישות.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אילן גילאון, אמר בתום הדיון: "מערכת החינוך היא גורם הנגישות מספר אחת, ונגישות היא ערך חינוכי מהמעלה הראשונה. היום התקדמנו צעד נוסף במהפכת הנגישות שאנחנו מובילים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום