בוטוקס לקרקפת: שומרים על הפן

(2)
לדרג

זריקת בוטוקס כבר מזמן לא מיועדת רק לעור הפנים. קבלו את הטרנד החדש: הזרקת בוטוקס לקרקפת למניעת הזעת יתר. על יתרונותיו וחסרונותיו של הטיפול החדשני

מאת: ד"ר אודי בר

טיפולי בוטוקס משמשים מזה זמן רב לטיפול בהזעת יתר במגוון אזורי גוף, כמו למשל בבתי השחי וכפות הידיים והרגליים. באוסטרליה ובמדינות נוספות בעולם, מתבצעים כיום טיפולי הזרקת בוטוקס גם לעור הקרקפת - בעיקר לשם מניעת הרטבת השיער בזיעה, ונחשבים לפופולריים מאוד בעיקר בקרב מטופלים המרבים להזיע באזור הראש והשיער, וכן בקרב נשים העוסקות בספורט וחפצות לשמר את הפן שלהן מושלם גם לאחר אימון הכושר.

בישראל טיפולים אלו עדיין לא נפוצים, אך ייתכן ובקרוב המצב ישתנה, בעיקר בשל העובדה שהשיטה נמצאה יעילה מאוד ואכן מביאה להפסקת הזעה מוחלטת בקרקפת למשך חודשים רבים. עם זאת, כמו לכל טיפול בוטוקס, גם לגביה קיימות מספר מגבלות וגם כמה חסרונות לצד היתרונות.

הטיפול פופולרי בקרב נשים העוסקות בספורט. צילום: שאטרסטוק
הטיפול פופולרי בקרב נשים העוסקות בספורט. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע טיפול בוטוקס בקרקפת?

הטיפול כולל הזרקת טיפות של בוטוקס למספר רב של מוקדים - באופן שטחי על גבי עור הקרקפת העבה. ההזרקה אינה פוגעת בשרירים, אבל מביאה לניתוק העצבוב בין קצות העצבים לבלוטות הזיעה בעור. בכך, נעצרת ההזעה בעור הקרקפת לפרקי זמן ממושכים של עד שמונה חודשים.

מהם יתרונות הטיפול?

עם הפסקת ההזעה, אפשר ליהנות משיער יבש גם בזמן אימון כושר מפרך ולשמור על עיצוב השיער ללא פגיעה בפן. כמו כן, הטיפול מסייע לירידה כללית בשומניות השיער, מאחר והזעה מוגברת באזור מעלה גם את כמות השומן המופרשת מעור הקרקפת. כך, הקרקפת נותרת יבשה לפרקי זמן ממושכים יותר לאחר החפיפה והשיער שומר על ניקיונו ועיצובו.

מהם החסרונות והסיכונים של הטיפול?

מדובר בטיפול ארוך למדי, באורך של כרבע שעה, הכולל כארבעים הזרקות זעירות של בוטוקס על פני הקרקפת.

כאמור, בטיפול חד פעמי אפשר להגיע תוצאות הנותרות לפרקי זמן של עד שמונה חודשים, כך שמדובר בפרקי זמן ארוכים יותר מאלה המושגים בדרך כלל בטיפולי הבוטוקס להחלקת קמטים.

הטיפול מתאים לביצוע בקרוב הסובלים מהזעה מוגברת בקרקפת, למעט המגבלות המקובלות לביצוע טיפולי בוטוקס, כגון איסור על ביצועם בעת הריון או הנקה, או בקרב חולים במחלות עצב, שריר ועוד. כמו כן, חשוב לדעת כי לאחר הזרקת בוטוקס להפסקת זיעה בכל מקום בגוף, תיתכן הזעה מפצה במקום אחר.

לטיפולי הבוטוקס אין השפעה על צמיחת השיער והם אינם משנים את אופיו או את מרקמו.

הטיפול כולל הזרקת בוטוקס למספר רב של מוקדים על הקרקפת. צילום: שאטרסטוק
הטיפול כולל הזרקת בוטוקס למספר רב של מוקדים על הקרקפת. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: טיפולי הבוטוקס להזעת יתר בכל אזורי הגוף נחשבים למועילים באופן ניכר, ובהחלט גם טיפול הבוטוקס בקרקפת צפויים לתפוס מקום נכבד בקרב שלל הטיפולים המקובלים. עם זאת, חשוב לזכור כי תופעת ההזעה המפצה עלולה להופיע לאחר טיפולי בוטוקס, במיוחד בשבועות הראשונים שלאחר הטיפול. מעבר לכך, יש לזכור כי כל חשיפה נוספת לרעלן הבוטוקס מעלה את האפשרות של ייצור עמידות בגוף לזריקות בוטוקס בעתיד. לכן, לפני ההחלטה לגשת לטיפול זה, כמו לפני כל טיפול אסתטי אחר, יש לשקול היטב את נחיצותו.

ד"ר אודי בר, מומחה לעיכוב תהליכי הזדקנות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום