הפרעות זקפה נפוצות בחולי סוכרת

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי למעלה ממחצית מהגברים חולי הסוכרת סובלים מהפרעות בתפקודי הזקפה. יש חשיבות לביצוע בדיקות סקר להפרעות זקפה בקרב חולי סוכרת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הפרעות בתפקודי זקפה פוגעות בלמעלה מ-50% מהגברים עם סוכרת ברחבי העולם ובלמעלה מ-65% מהגברים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מתוצאות סקירה גדולה, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Diabetic Medicine. בעקבות ממצאי הסקירה, החוקרים קוראים לרופאים להשלים בדיקות סקר של גברים עם סוכרת להפרעות זקפה כחלק מההערכה הקרדיווסקולארית השגרתית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את שיעורי ההימצאות של הפרעות זקפה בחולי סוכרת, על-בסיס נתונים ממאגרי נתונים גדולים ומחקרים שפורסמו עד נובמבר 2016 ובחנו את הנושא בחולים עם סוכרת מסוג 1 ומסוג 2. מטה-אנליזה של שיעורי הימצאות הפרעות זקפה בגברים עם סוכרת, בהשוואה לביקורות בריאות, שימשה לחישוב יחס הסיכויים להפרעה.

הסקירה כללה 145 מחקרים, עם סך כולל של 88,577 גברים. שיעורי הימצאות הפרעות זקפה בחולי סוכרת עמדו על 52.5%, כולל 38% מהחולים עם סוכרת מסוג 1 ו-66% מאלו עם סוכרת מסוג 2. כאשר החוקרים השוו את הסיכון אל מול זה של מטופלים בריאים וללא-סוכרת, הם מצאו כי בגברים עם סוכרת סיכון גבוה פי 3.6 להפרעות זקפה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הפרעות זקפה נפוצות בחולי סוכרת ופוגעות בלמעלה ממחצית מהגברים עם המחלה, עם שכיחות גבוהה פי 3.5 בהשוואה לביקורות. החוקרים מאמינים כי ממצאי המחקר תומכים בהשלמת בדיקות סקר והתערבות הולמת בגברים עם הפרעות זקפה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום