עבודה מרובה משפיעה על הלב

(0)
לדרג

עובדים שעות רבות? שימו לב: מחקר חדש מצא כי עבודה לאורך שעות ארוכות, מעבר להיקף עבודה סטנדרטי, מעלה את הסיכון להתפתחות פרפור פרוזדורים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מנתונים חדשים שנאספו בקרב נבדקים באירופה עולה כי עבודה לאורך שעות ארוכות, בהיקף של 55 שעות שבועיות ומעלה, מלווה בעליה של 40% בסיכון ארוך הטווח להתפתחות פרפור פרוזדורים, בהשוואה לעבודה בהיקף של 35-40 שעות שבועיות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסיכון לפרפור פרוזדורים בנבדקים שעבדו לפחות 55 שעות שבועיות ואלו שעבדו בהיקף סטנדרטי של 35-40 שעות שבועיות. הם השלימו מחקר פרוספקטיבי שכלל 85,494 גברים ונשים עובדים, בגיל ממוצע של 43 שנים וללא תיעוד של פרפור פרוזדורים. הערכת היקף שעות העבודה בוצעה בתחילת המחקר. משך המעקב הממוצע אחר היארעות פרפור פרוזדורים עמד על עשר שנים והחוקרים זיהו מקרים על-פי נתוני תרשימי אק"ג, רשומות בתי חולים, מאגרי תשלומי תרופות ומכתבי תמותה.

החוקרים זיהו 1,061 מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים ולאחר שלקחו בחשבון את הגיל, מין ומצב סוציו-אקונומי, מצאו כי באלו שעבדו שעות עבודה ארוכות תועדה עליה של פי 1.4 בסיכון לפרפור פרוזדורים, בהשוואה להיקף עבודה סטנדרטי. הממצאים נותרו על-כנם לאחר הוצאת משתתפים עם מחלת לב כלילית או אירועים מוחיים בתחילת הדרך או במהלך המעקב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עבודה במשך שעות ארוכות מלווה בסיכון גבוה יותר להתפתחות פרפור פרוזדורים, בהשוואה לשעות עבודה סטנדרטיות.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום