המשבר בהדסה: החלטת בג"ץ

(0)
לדרג

שופטי בג"ץ: לא תוקם מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בשערי צדק. שר הבריאות בתגובה: לא נאפשר מעבר של רופאי הדסה לשערי צדק

מאת: מערכת zap doctors

במהלך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת שהתקיים היום (ד') אמר שר הבריאות יעקב ליצמן, בתגובה להחלטת בג"צ למשבר בהדסה כי: "אתמול החליט בג"ץ שלא תהיה מחלקה חדשה ב'שערי צדק', והציע שנשקול מעבר שלושה רופאים לשם, על מנת להעניק טיפול מוגבל בזמן עד סוף השנה. אנחנו סבורים שהילדים החולים לא יקבלו ככה טיפול נכון. נפרט לבג"ץ בדיוק למה. אם הייתי חושב שזה טוב, לא הייתי מהסס לאשר את זה".

בהמשך הדיון, בהתייחס לטענות לפיהן רופאים ואחיות עוברים ממוסד רפואי אחד למשנהו חדשות לבקרים, אמר השר ליצמן: "זו אחת הבעיות הקשות במערכת הבריאות. לכן המשרד יושב על המדוכה לראות איך ניתן להגביל זאת באמצעות חקיקה.

כזכור, הגישור בין מחלקת המטואונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה לבין תשעת הרופאים שהתפטרו מהמחלקה נחל כישלון ולכן עבר להחלטת בג"ץ. במהלך ניסיונות הגישור הוצע מתווה שעל פיו יועברו שלושה רופאים מתוך התשעה למרפאה האונקולוגית בבית החולים שערי צדק, בעוד ששת האחרים ישובו לטפל בילדים במחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה עין כרם. מתווה זה נדחה על ידי הצדדים.

בג"צ: מדוע לא לאפשר ל-3 רופאים לעבור לשערי צדק?

בתום הדיון שנערך אתמול (ג') בבג"ץ, חייבו השופטים את המדינה באמצעות מתן צו על תנאי לנמק מדוע לא התקבל המתווה, על פיו יועברו שלושה רופאים אל המחלקה האונקולוגית בבית החולים שערי צדק. על המדינה להגיש את תשובתה עד יום חמישי הקרוב (6.7) בשעה 17:00, וביום ראשון הקרוב (9.7) בשעה 16:00 ישובו הצדדים לדיון נוסף בבג"ץ. כמו כן, החליטו השופטים שלא להורות למדינה על פתיחת מחלקה חדשה בבית החולים שערי צדק.

בהחלטת שופטי בג"ץ נכתב כי: "מדו"ח המגשר, אשר הוגש לעיוננו בהסכמה ביום 3.7.2017, למדנו כי משרד הבריאות הביע נכונות, במסגרת הליך הגישור, לעשות מאמץ להסדיר קליטתם של שאר הרופאים במחלקות המטו-אונקולוגיות במרכזים רפואיים אחרים. לא מצאנו עילה ליתן צו על תנאי, לרבות בעניין פתיחתה של מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק."

תגובת משרד הבריאות להחלטת בג"ץ: "מכבדים את החלטת בית המשפט העליון שקיבל את עמדתנו המקצועית לא לפתוח מחלקה בשערי צדק. בהתאם להחלטת בג"ץ משרד הבריאות ישיב את עמדתו בפני בית המשפט בנוגע לאפשרות להעסיק שניים או שלושה רופאים במרפאה קיימת בשערי צדק עד סוף שנת 2017 לצורך טיפול בילדים שטופלו בהדסה."

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום