מחאה על מצב הרפואה בצפון

(0)
לדרג

דיון שנערך אתמול בכנסת בנושא הרפואה הקהילתית בישראל הופסק בשל התפרצויות של ראשי רשויות ותושבים מהגליל, אשר הביעו מחאה על מצב הרפואה בצפון הארץ

מאת: מערכת zap doctors

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הודיע במהלך דיון שנערך אתמול בכנסת (26/6) בנושא רופאי המשפחה והרפואה הקהילתית בישראל, כי הוא נאלץ להפסיק את הדיון בשל התפרצויות חוזרות ונשנות של ראשי רשויות ותושבים מהגליל, אשר הביעו מחאה על מצב הרפואה בצפון הארץ.

"ההתנהגות הזאת לא מוסיפה כבוד, לא לדיון הזה ולא לפריפריה", אמר אלאלוף והודיע כי בכוונת הוועדה לקיים דיון בנושא בעת סיור ביישובי הצפון בשבועות הקרובים.
אלאלוף ביקש מהמוזמנים להתמקד בנושא הדיון שנקבע, אך באולם נשמעו קריאות מחאה, כגון: "בינתיים אנשים מתים כי אין טיפול", וכן התפתח דין ודברים קשה בין ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, לשר הבריאות יעקב ליצמן שנכח בדיון, בשיאו קרא בוחבוט לליצמן להתפטר וטען למחדלים מצדו.

השר ליצמן הודיע כי ראש הממשלה ושר האוצר התחייבו כי כספים שהשקיע בית החולים בנהריה בטיפול בפצועים סורים יוחזרו לו, אולם המצוקה אליו נקלע בית החולים היא גם כתוצאה מחריגה בהוצאות, אשר חייבה מינוי של חשב מלווה על ידי משרד הבריאות.

מנהל תחום תכנון תשתיות במשרד הבריאות, אמציה גינת, הציג בדיון נתונים, לפיהם רק 32% מהרופאים העוסקים ברפואת משפחה בקהילה הם מומחים ברפואת משפחה.

מזכירת איגוד רופאי המשפחה, ד"ר מיכל שני, אמרה בתגובה: "מישהו היה מוכן לעשות ניתוח אצל כירורג שלא מומחה בכירורגיה? אם לא נדאג עכשיו לתקנים, נשאל את עצמנו בעוד כמה שנים איפה היינו".

השר ליצמן השיב כי: "אנחנו נותנים מענקים יפים למי שבוחר להתמחות בקהילה, אבל לא באים מתמחים".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) ציין כי: "שיטת המענקים אינה יעילה, כי מדובר במשהו חד פעמי ולא מתגמל בהמשכים".

עוד הציג אמציה גינת תכנית לפיה עד שנת 2026 יועסקו ברפואת משפחה יותר רופאים מאלה שיפרשו לגמלאות.

השר ליצמן הזכיר את יוזמת משרד הבריאות לפיה רופאים שיוצאים לפנסיה יועסקו כרופאי חדר מיון בסופי השבוע. "לרופאי המשפחה קל מאוד לשלוח חולים לחדרי המיון, במקום לטפל בהם", אמר ליצמן.

בתגובה אמר ד"ר משה קוסטינר מההסתדרות הרפואית כי: "זאת זילות בתפקוד רופאי הקהילה. רק מי שנמצא בשטח יכול להבין את הלחץ. יש רופאי ילדים שנאלצים לטפל ב-14 ילדים בשעה בזמן מגיפה כמו שפעת. זאת לא רפואה, זה כיבוי שריפות".

בסיומו של הדיון שלח השר ליצמן מכתב תגובה למר שלמה בוחבוט בנושא מערכת הבריאות בגליל, בו הוא מציין כי במהלך השנים האחרונות בוצעה השקעה חסרת תקדים של משרד הבריאות במערכת הבריאות בגליל וכן נוקטת צעדים לצמצום הפערים בבריאות. כמו כן, פירט השר במכתבו את הצעדים העיקריים שביצע במהלך הקדנציה שלו לקידום הנושא, כולל התכנית שיזם לצמצום הפערים במערכת הבריאות בפריפריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום