אכילה בזמן לידה: בטוחה ומועילה

(0)
לדרג

רוב הנשים שכבר ילדו בוודאי זוכרות כי ההמלצה שניתנה להן היא להימנע מאכילה ומשתיה לפני ובזמן הלידה, ולהסתפק במציצת קרחון. מחקר חדש טוען אחרת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במשך שנים רבות נהוג ברוב בתי החולים להמליץ לנשים בחדר לידה להימנע כמעט לחלוטין ממזון ומשתיה, וזאת בכדי למזער סיכונים וסיבוכים שעלולים להתעורר. מדובר בסוגיה מעוררת מחלוקת שיש המחמירים עמה ויש פחות. מסקירה חדשה שבדקה נתונים מכמה מחקרים שעסקו בנושא, עולה כי נשים יכולות לאכול יותר מרק קוביות קרח בזמן צירים, ללא עליה בשיעור הסיבוכים.
למעשה, מהנתונים עולה כי בנשים להן התירו לאכול לפני הלידה משך הצירים היה קצר יותר, בהשוואה לאלו שהוגבלו לקוביות קרח או מעט מים - אם כי המחקר אינו יכול להוכיח כי אכילה הובילה ללידה מהירה יותר.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים ממחקרים אקראיים ומבוקרים, שהשוו את תוצאות הלידות בנשים שהיו רשאיות לאכול רק קוביות קרח או מים ואלו שהורשו לאכול או לשתות מעט יותר. לדוגמא, מחקר אחד התיר לנשים לשתות דבש ואילו אחר התיר את כל סוגי המשקאות והמאכלים. מחקרים מעטים התירו לנשים לשתות נוזלים עם פחמימות.

בסיכומו של דבר, החוקרים בחנו נתונים מ-10 מחקרים, עם סך כולל של 3,982 נשים בלידה. כל הנשים ילדו רק תינוק אחד לא תאומים או שלישיות ולא היו בסיכון לניתוח קיסרי.

בנשים בהן המגבלות התזונתיות היו קלות יותר לא תועד סיכון מוגבר לסיבוכים אחרים, כולל הקאות או השתנקות, במהלך הרדמה כללית. בנשים להן התירו לאכול ולשתות יותר מרק קוביות קרח ומים משך הלידה היה קצר יותר, בהיקף של 16 דקות, בממוצע, בהשוואה לאלו עם דיאטה מגבילה יותר.

החוקרים מסכמים כי עם הידרציה טובה וכמות פחמימות מספקת בגוף, השרירים עובדים טוב יותר. ממצאי המחקר מחזקים ממצאי מחקרים אחרים, שמצאו כי בנשים ששתו כמות נוזלים גדולה יותר מהמקובל, ילדו מהר יותר מנשים אחרות.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום