מהו בי"ח המבוקש ביותר לסטאז'?

(0)
לדרג

הסטודנטים הבוגרים לרפואה, שעומדים לפני שנת הסטאז', בחרו את בי"ח איכילוב כמועדף עליהם להתמחות, בי"ח בילינסון נבחר במקום השני ושיבא במקום השלישי

מאת: מערכת zap doctors

איזה בתי חולים מועדפים על ידי דור העתיד של הרופאים בישראל? מתוצאות הגרלת שיבוץ בתי החולים עבור הסטאז'רים העתידיים עולה כי בית החולים איכילוב הוא בעל הביקוש הרב ביותר על ידי הסטודנטים לרפואה בישראל. בית החולים בילינסון ניצב במקום השני, שיבא במקום השלישי, רמב"ם במקום הרביעי והדסה עין כרם במקום החמישי מבחינת ביקוש.

נתונים אלו אודות העדפות הסטודנטים לביצוע סטאז' לפי בתי חולים לשנת 2017 מתפרסמים במסגרת תהליכי השקיפות והנגשת המידע לציבור שמוביל משרד הבריאות.

בהגרלה המתמחים משתתפים כלל הסטודנטים שעתידים לסיים בשנה זו את לימודיהם ולהתחיל בשנת הסטאז'. הסטאז'רים מדרגים את העדפותיהם לבתי חולים מ-1 עד 24. בהגרלה השנה השתתפו 659 סטודנטים בוגרי הארץ העומדים בפני שנת הסטאז'.

כ-85% מהסטודנטים קיבלו מקום סטאז' שהינו אחד משלוש העדיפויות הראשונות שבחרו.
בי"ח איכילוב דורג במקום הראשון בעדיפות הסטודנטים בבחירת בית החולים, 108 סטודנטים (המהווים 16% מסך הסטודנטים) בחרו בו כעדיפות ראשונה; בי"ח רבין דורג במקום השני - בחרו בו כעדיפות ראשונה 102 סטודנטים; ובי"ח שיבא דורג במקום השלישי עם 80 סטודנטים שבחרו בו כעדיפות ראשונה.

שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר כי זהו דור העתיד של הרפואה בישראל והוא מהווה נדבך מרכזי בהצמחת הרפואה הישראלית מעלה. אני בטוח שקליטתם תהיה מהירה וחיונית למערכת". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מוסיף כי "אנו גאים בתהליך השקוף והדיגיטלי, ובתקווה כי נתונים אלו יסייעו לסטודנטים בבחירתם ויסייעו לבתי החולים בפעילותם לקליטת סטאז'רים ולהכשרתם לעתיד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום