שכחת ילדים ברכב: תוכנית חירום

(0)
לדרג

גובשה תוכנית חירום בין משרדית למניעת התופעה; בין היתר יקודמו תקינה למערכות טכנולוגיות בכלי הרכב, דיווחים במערכת החינוכית ופעילויות הסברה

מאת: מערכת zap doctors

רשת ביטחון. משרד הבריאות יוביל תוכנית חירום למניעת שכחת ילדים ברכב אשר תכלול מספר היבטים, בין היתר תקינה למערכות הגנה בכלי הרכב, מנגנון דיווח במערכת החינוך וכן הסברה נרחבת להורים. התוכנית יוצאת לפועל בתום סדרה של דיונים שהתקיימו בשבוע האחרון עם נציגי משרדי הממשלה השונים, בהובלה של שר הבריאות יעקב ליצמן והוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו).

במסגרת התוכנית, אומצה הקריאה של השר וח"כ שאשא-ביטון להחלת תקינה בנושא שתחייב אמצעי התרעה טכנולוגי ברכב פרטי. במסגרת צוותי החשיבה שיזמה הוועדה, הוקם צוות עבודה במשרד התחבורה שהתחייב כי תוך שבועיים עד חודש ינסח המשרד מסמך תקינה שיוגש לשר עם מענה לכלל השאלות. התקינה תחיל חובה על התקנת מערכת בטיחות בכל כסא בטיחות לילדים ברכב, כאשר הכוונה היא שהתקנה תחול בשלב הראשון למשך שלוש שנים. ח"כ שאשא-ביטון וח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה התחייבו לקדם את התקינה מול ועדת הכלכלה ומול הממשלה בעזרתו של שר הבריאות.

לוודא שכולם יגיעו בשלום. אילוסטרציה: שאטרסטוק
לוודא שכולם יגיעו בשלום. אילוסטרציה: שאטרסטוק

הילד לא הגיע לגן? ההורה והגננת ידווחו

במקביל, גם במערכת החינוך יתגייסו למיגור התופעה, כאשר סוכם כי ייבנה בכל מסגרת חינוכית מודל לדיווח על אי הגעה של הילד לגן, מצד ההורים ומצד הצוות החינוכי. בימי ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, יתקיימו מפגשים של המפקחות יחד עם הגננות והיועצות החינוכיות להעלאת הנושא למודעות ולסדר היום, זאת, כאמור, במטרה לבנות בכל גן את המודל שיתאים לו מול ההורים.

כמו כן, יופצו חוזרי בטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב, של ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים', דרך הגנים אל הורי הילדים. בנוסף, המועצה לבטיחות בדרכים תצא בקמפיין הסברתי נרחב ברדיו לכל המגזרים בישראל. סוכם גם כי כל משרד ממשלתי שיש לו נגיעה להורים או ילדים יפעל הסברתית בנושא במסגרת קמפיין אחיד לכלל משרד הממשלה. צעד נוסף של התוכנית יהיה באחריות משרד החקלאות, שיקדם את נושא ההסברה אל מול בני המיעוטים.

ליצמן: "שכחת ילדים ברכב זו מגפה"

שר הבריאות, יעקב ליצמן: "מול הנתונים המזעזעים - עלינו לקחת אחריות על ילדי ישראל ולהתייחס למגפת שכחת ילדים ברכב בפרט, ולהיפגעות ילדים בפרט - כאל עת חירום. זה לא יעלה על הדעת שילדים קטנים, טהורים ויקרים, ימצאו עצמם ללא פתרון מול אזלת יד שניתנת ומחויבת למניעה... יחד נרכז את השתתפות כל משרדי הממשלה והגופים הנוגעים בדבר כדי שכל הורה ונהג יידע את האחריות הגדולה הרובצת על כתפיו כשילד נמצא ברשותו".

ח"כ שאשא-ביטון הוסיפה כי "מדובר ברשת ביטחון לשמירה על חיי ילדינו ורק בשילוב ידיים נצליח למנוע את האסון הבא. התופעה המצערת הזאת כבר גבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ למנוע זאת. אין לי ספק כי התוכנית היא צעד משמעותי במניעת המוותר המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם. תוכנית חירום זאת היא חלק מתוכנית רחבה יותר, ורב שנתית, למניעת היפגעות של ילדים, זאת בשיתוף והובלה של השר ליצמן ובתמיכת משרד האוצר".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום