כמה אלכוהול באמת מסוכן ללב?

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי הסיכון להתקף לב או לאירוע מוחי יורד יממה אחרי שתייה של 2-4 כוסות אלכוהול. כמויות גדולות מעל 6 כוסות מעלות הסיכון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לאלכוהול יכולה להיות גם השפעה מגנה מפני אירועי לב וכלי דם, רק שהכל תלוי בכמויות. כך עולה ממאמר חדש שפורסם בכתב העת Circulation.

החוקרים השלימו סקירת ספרות לזיהוי מחקרים שבחנו את הקשר בין צריכת אלכוהול למחלות לב וכלי דם שעות ספורות לאחר צריכת אלכוהול, יום לאחר מכן ואחרי תקופה ממושכת יותר. הם חישבו את הסיכון של צריכת אלכוהול להתקף לב, אירוע מוחי איסכמי ואירוע מוחי על רקע דימום.

הסקירה כללה 23 מחקרים שהקיפו מעל 29 אלף משתתפים. מהנתונים עלה כי צריכת אלכוהול מתונה לוותה בסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם בטווח הזמן המיידי, כאשר הסיכון נחלש לאחר 24 שעות ואף זוהתה השפעה מגנה מפני התקף לב ואירוע מוחי איסכמי (ירידה של כ-30% בסיכון עם צריכת 2-4 משקאות) והשפעה מגנה מפני אירוע מוחי איסכמי בתוך שבוע (ירידה של קרוב ל-20% עם צריכת 6 משקאות). מנגד, צריכת אלכוהול רבה יותר לוותה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ביום למחרת ולאחר שבוע.

לדברי החוקרים, צריכת אלכוהול מלווה בעלייה בסיכון לאירועי לב וכלי והדם בטווח הזמן המיידי שלאחר שתיית אלכוהול, אך לאחר 24 שעות, רק צריכת אלכוהול משמעותית לוותה בסיכון מוגבר לאירועים אלו.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום