פילינג עמוק: הצערת פנים ללא ניתוח

(0)
לדרג

הדור החדש של הפילינג העמוק מותח ומצעיר את עור הפנים ללא ניתוח. ד"ר אריק איימס, פיתח יחד עם צוות כימאים שיטת פילינג חדשה, המחדשת את רקמות עור הפנים. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
053-9373727 (מספר מקשר)

הניתוחים הפלסטיים, במתכונתם המסחרית, באו לעולם בשנות ה-60 של המאה ה-20 - והיו בעיקר תגובה של הרפואה המערבית למלחמות, בהן הושחתו גופם ופניהם של חיילים. אז גם חלחלה ההכרה החברתית והרפואית, שעל מנת להשתקם נפשית ובריאותית, יש לכלול גם טיפול בצד האסתטי.

הטכניקות לשיקום העור, כתוצאה מפיגועים וכוויות, הלכו והשתכללו - ועד מהרה החלו להשתמש בהן גם לשיפור האסתטיקה של כלל האוכלוסייה. הביקוש העיקרי היה להצערת מראה הפנים והטכניקה הבסיסית הייתה מתיחת העור ותפירה של הקפלים במקומות נסתרים.

מדוע הניתוחים הפלסטיים אינם מספיקים? מה הקושי בטיפולים האסתטיים האחרים?

ד"ר אריק איימס העוסק ברפואה אסתטית עם התמקדות בתחום הצערה ושיפור מראה הפנים והעור מסביר כי "הטכניקה הזו, שבתחילה התקבלה בהתלהבות, לא הוכיחה את עצמה לאורך השנים, בעיקר משום שעם הזמן, המשיך עור הפנים להידלדל ולאבד משכבת השומן - והיה צורך במתיחות נוספות. בהמשך, התברר שאחרי המתיחה השנייה והשלישית, נוצר "אסון אסתטי". או אז, באו לעולם שלל טכניקות למילוי נפחים, לצורך העדנה וטשטוש קמטים, לצד עשרות סוגי טיפולים שהתיימרו להעלים חטטים וצלקות, גידולי עור, להבהיר כתמי פיגמנצטיה וכלל, להעלים קמטים ולשפר את מראה העור המתבגר. חלק מהטכניקות הללו הצריכו ניתוחים בהרדמה מלאה, שהייתה עיקר הסיכון. בינתיים, נכנסו גם לתמונה מגוון קרמים ומשחות, טיפולי לייזר וטכניקות מילוי. כל אלה לרוב אינם מועילים לאורך זמן ואינם מספקים את התוצאה הראויה.

מהו פילינג עמוק 2 החדש ובמה הוא שונה מהפילינג העמוק "הקלאסי" המוכר?

ד"ר אריק איימס, מפתח שיטת פילינג עמוק 2 הדור החדש: "כשאני אומר פילינג עמוק, הכוונה היא לחדירה לפחות לאמצע שכבת העור השנייה (דרמיס הרטיקולארי). רמת חדירות זו מאפשרת להגיע ולטפל בצורה פנומנלית בפגעי החטטים, שורשי הקמטים ונזקי העור השונים ולתרום משמעותית לאיכות מרקם העור והצערתו. זו תוצאה שמתיחת פנים כירורגית לעולם לא תצליח להשיג. מתיחה כירורגית יכולה לשפר את קו הלסת, את העור הרפוי בצוואר, אך לא תהיה לה השפעה על טקסטורת העור ומידת המוצקות שלו ולרוב תשפיע מעט מאוד על יישור הקמטים אם בכלל. את זה יעשה רק פילינג עמוק 2, בגלל רמת החדירות שלו לשכבות העור התחתונות. בעזרת צוות כימאים בכיר, שאיתם אנו עובדים, פיתחנו נוסחה בעלת תשעה מרכיבים, אותה אני מתאים אישית לכל מטופל ומטופלת - והיא אחד מסודות המקצוע.

זהו טיפול שמדמה כווייה כימית מבוקרת, הגורמת להתחדשות רקמת העור בפנים מה שמקנה לעור מראה אחיד, רענן, צעיר וקורן. התהליך מגרה את הצמיחה של השכבות העליונות בעור. מיד לאחר הטיפול, תאי העור החדשים יוצרים שכבת אפידרמיס חדשה, הפיברובלסטים יוצרים סיבי קולגן ואלסטין שממצקים ומגמישים את עור הפנים. לטיפול שני שלבים: שלב הטיפול הראשון נעשה בבית החולים, ונמשך כשעה תחת טשטוש בלבד, בסיום הטיפול הראשוני, מתבצע תהליך שיוף עדין מכני בתמיסה מיוחדת. השיוף העדין מייצר תוצאות כפולות - ומטפל באזורים בעייתיים במיוחד באזור הפנים.

השלב השני נמשך כ-5 ימים בהם על המטופל/ת להישאר בבית. חשוב להזכיר כי בניגוד לעבר, הטיפול לרוב אינו מלווה בכאבים והחזרה לשגרה כמעט ומיידית."

פילינג עמוק: לפני ואחרי (צילום: מרפאה ד"ר אריק איימס)
פילינג עמוק: לפני ואחרי (צילום: מרפאה ד"ר אריק איימס)

האם התוצאות נראות טבעיות?

ד"ר איימס: "בוודאי. בניגוד לעבר, צבע הפנים מקבל גוון טבעי - ולא לבן בוהק דמוי "בובת פורצלן.

בעבר הלא רחוק הייתה בעיה לטפל בעור פנים צהבהב או עור בעל גוון כהה. הטיפול החדש מצליח להביא לתוצאות מדהימות גם בקרב נשים עם גוון עור שכזה. במידת הצורך והאפשר, הטיפול מלווה גם בפרוצדורות נוספות שמבוצעות כמו: שיפור בצלקות שנותרו בפנים (כתוצאה מניתוחי עבר או פגיעות וכוויות) הסרת נגעי עור, ביצוע פילינג באזורים בעייתים כגון: צוואר, מחשוף (דקולטה), אמות וגב כפות הידיים.

לעיתים משלבים בזמן הפרוצדורה את הרמת הגבות ומתיחת פנים עדינה נוספת בחתך זעיר. בחלק מהמקרים, מבוצע הפילינג מאחורי האוזניים (בחלקן העליון והתחתון) למתיחה נוספת ולמראה סופי ומשופר."

האם ניתן לעשות פילינג עמוק אצל קוסמטיקאית?

ד"ר איימס: "לעולם לא. אצל קוסמטיקאיות לרוב המינוח "פילינג עמוק" יהיה בין מסחרי לשיווקי. לקוסמטיקאיות, ברובן, אין את הכלים, היכולות והידע להגיע לעומקי העור אליו נדרש להגיע בפילינג עמוק, מה גם שהרוב המוחלט של הרופאים בישראל אינם מבצעים את ההליך הזה ואף אסור עליהם לבצע הליך שכזה על-פי חוק. פילינג עמוק מדמה סוג של כוויה והמסה מבוקרת של העור, שאחריה העור מחדש את עצמו בתהליך טבעי. הפרוצדורה מתבצעת בחדר טיפולים או חדר ניתוח, ללא הרדמה כללית - ורק עם טשטוש ותחת ניטור.
זמן ההחלמה הראשוני הינו קצר יחסית ואורך כ 5-6 ימים.

התוצאה היא השטחת הקמטים והקמטוטים, שיפור משמעותי וטשטוש של מראה חטטי האקנה והצלקות, עור מתוח ומוצק יותר ומראה חלק ואחיד, צעיר יותר ובריא. אחוזי השיפור משתנים בין מטופל למטופל בהתאם לגיל, לסוג העור, לעומק הקמטים ולסוג נזקי העור".

מדוע רק רופאים מעטים מבצעים טיפול פילינג עמוק?

ד"ר איימס: "תהליך הפילינג העמוק מוגדר ברפואה כהליך "סודי", אין אזכור בספרות המקצועית של ביצוע ההליך, חומרי התמיסה והריכוזים האמיתיים שבתמיסה, מלבד תמיסת ה"בייקר גורדון" שהיא הקרובה ביותר למקור. סיבה נוספת, פרוצדורה זו אינה נלמדת בלימודי הרפואה ואף לא נלמדת בשום התמחות קיימת, לא בהתמחות ברפואת עור ומין ואף לא בזמן ההתמחות בכירורגיה פלסטית.

לרוב הרופאים אין את הידע ומכך שקיים חשש בביצוע ההליך. רופאים ברחבי הארץ והעולם יעדיפו לבצע "פילינג עמוק" ע"י סוגי לייזרים חודרניים ובעלויות גבוהות, כגון co2 laser.

האמת המוסתרת היא שכיום לא קיים שום מיכשור טכנולוגי בעולם המסוגל להגיע לתוצאות פנומנליות של פילינג עמוק כימי על בסיס "פנול" ובמיוחד פילינג עמוק 2 הדור החדש.

גם אצלנו בקליניקה קיימים אותם לייזרים פולשניים לצרכים שונים בעור, אשר משמשים לעיתים רחוקות ובמידת הצורך בלבד לצורך מיקסום התוצאות ולא כטיפול עיקרי! בחלק מהמיקרים וכדי להביא לשיפור נוסף בתוצאות, אנו עושים שימוש בהזרקה מבוקרת של סיליקון רפואי טהור בשיטת ה"מיקרו טיפה" וזאת לשם גירוי הקולגן, וזאת בכדי ליהנות מטיפול לאורך זמן רב יותר וקבוע מאחר וסיליקון נחשב לחומר מילוי קבוע ולא זמני כדוגמת החומצות ההילארוניות השונות.

זהו טיפול פורץ דרך, התוצאות מרהיבות ולעיתים אנו משלבים פרוצדורות כירורגיות עדינות עם חתך ניתוחי זעיר, וזאת על פי הצורך כדוגמת: מתיחת גבות או מתיחת פנים קלה טמפורלית הנעשות דרך העור בלבד וללא החלק של השריר (SMAS).

בנוסף, לעיתים נעשית פרוצדורה הנקראת - סבסיג'ן - לשיפור נוסף של עומק החטטים.

מה ניתן לעשות לפני אירוע, כאשר אין זמן לפילינג עמוק, ולא רוצים להסתפק בפילינג שטחי רגיל?

ד"ר איימס: "ניתן לבצע פילינג מיוחד לקראת אירועים. זה פילינג עמוק יותר מהפילינג השטחי ומעניק תוצאות מיידיות, כמעט ללא תופעות לוואי, מבוצע בזמן נתון קצר, ללא כאבים ואי נוחות והחזרה לשגרה מהירה יותר. טיפול פילינג זה מעניק לעור מראה רענן, מלא ברק וזוהר - לתקופת זמן יחסית קצרה ונועדה בעיקר כדי להיראות זוהרת ורעננה לאירוע הקרוב".

בואו לדבר על זה בפורום מתיחה והצערת הפנים ללא ניתוח.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום