ברוקולי מגן בפני אולקוס (כיב קיבה)

(0)
לדרג

בבדיקות מעבדה נמצא כי הכימיקל, סולפורפיין, מחסל את החיידק הליקובקטר helicobacter pylori, שגורמת לאולקוס בקיבה ולעיתים קרובות גם לסרטן קטלני.

החדשות הטובות הן שהיא נמצאת בנבטי ברוקולי בכמות מספקת כדי להוות השפעה חיובית על אנשים שאוכלים את הירק.

"הרמות שבדקנו הן כאלה שאפשר להגיע אליהן על ידי אכילת נבטי ברוקולי או ברוקולי. מדובר ברמה הגיונית שאנחנו חושבים שניתן להגיע אליה בקיבה" אומר ג'ד פאהי מאוניברסיטת ג'ון הופקינס.

"נוח לי מאוד להמליץ לאנשים לאכול יותר פירות וירקות, במיוחד ירקות מצליבים, וספציפית ברוקולי" אומר פאהי. "אנחנו יודעים שזה בטוח ובריא, ואנחנו יודעים שקיים בו החומר המגן מפני סרטן."

ד"ר פול טללאלי, חוקר שותף בג'ון הופקינס, דיווח בעבר על ה סולפורפיין כגורם אנטי סרטני יעיל, ומחקרים חדשים הרחיבו את עבודתו לזיהוי החיידק הגורם לסרטנים בקיבה ולאולקוס.

עוד בנושא:
מרק ברוקולי מוקרם

מרק כרובית וברוקולי

מרק ברוקולי/תרד

מדענים במעבדה מצאו שהחומר גם מחסל הליקובקטר שהיה עמיד לכל סוגי האנטיביוטיקה המוכרים.
הם גם הראו שהוא יכול לחסל חיידקים בתוך ומחוץ לתאים. אצל אנשים שהחיידק אצלם "מתחבא" בדופן הקיבה, קשה יותר להיפטר מהזיהום, אומר פאהי.

המחקרים התמקדו בעכברים והחוקרים מבקשים כעת לקבוע אם ההשפעה מתרחשת גם על בני אדם.
"אם מחקרים קליניים בעתיד יראו שמזון יכול למנוע או להקל על מחלות הקשורות לחיידק הזה אצל בני אדם, יכול להיות שמדובר כאן בהשלכות משמעותיות מבחינת בריאות הציבור בארצות הברית ובעולם כולו" אומר פאהי.

בחלקים מסוימים באמריקה המרכזית ובדרום אמריקה, אפריקה ואסיה כ 80-90 אחוזים מהאכולוסיה סובלים מההליקובקטר, כנראה כתוצאה מעוני ותנאים של סניטציה ירודה" אומר פאהי.

בדרך כלל ניתן לטפל בחיידק באמצעות אנטיביוטיקה, אבל זה יקר מידי ולא מספיק נפוץ בהרבה מקומות בעולם.
ייתכן ש"אנשים בכמה מהמקומות העניין בעולם, כשאין שום אפשרות לטיפול אנטיביוטי, יוכלו באמצעות שינוי תזונתי לרפא את עצמם" הוא אומר.

ד"ר קרלוס קווירוס מאוניברסיטת קליפורניה אומר שהוא לא מופתע, אבל שהמינונים משתנים בין סוגי הברוקולי. הוא גם מציין שרכיבים מסוימים שנמצאו בירקות מגבילים את התפתחות הפתוגנים.

סולפורפיין כבר הוכח כבעל יכולות אנטי סרטניות אומר קווירוס, שלא היה חלק מצוות המחקר. לדבריו הוא עורך היום מחקרים הבודקים את כמות החומר בסוגים שונים של ברוקולי.
המחקר מציין גם את העובדה שפאהי טללאלי ואניברסיטת ג'ון הופקינס מחזיקים בכמה מניות של חברת ברסקה למוצרי הגנה, חברה שמטרתה היא לפתח מוצרי מזון כימו-הגנתיים, ושמוכרת גם נבטי ברוקולי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום