כליות הנפטרת הושתלו באחות

(0)
לדרג

בזמן הלוויתה של כרמית צדקה ז"ל, בת ה-62, וכנגד כל הסיכויים, הושתלו כליותיה באחותה החולה. נתרמו גם הכבד, המסתמים והעור. הבת יפית: במותה ציוותה החיים

מאת: מערכת zap doctors

מותה (מוות מוחי) של כרמית צדקה ז"ל נקבע בבית החולים רמב"ם בשבוע שעבר לאחר שכל המאמצים להצילה עלו בתוהו. כרמית ז"ל, בת ה-62, נשואה, אם ל-5 ילדים וסבתא ל-8 נכדים, התאשפזה בבית החולים בעקבות התדרדרות במצבה לאחר תהליך צריבה בלב שעברה כמה ימים קודן לכן.
משפחתה הכואבת, ביקשה לתרום את איבריה ולרבות את זוג כליותיה לאחותה הצעירה, עליזה גל בת ה-56 שמחוברת למכונת הדיאליזה. זאת על אף סיכויי ההתאמה הקלושים בשל 2 מנות דם נגועות בנוגדנים שעליזה קיבלה כמה שנים קודם לכן. יפית בתה של כרמית ז"ל:
"עם דמעות חונקות את גרוננו ללא מחשבה שנייה הסתכלנו על עליזה אחותה הקטנה שישבה שבורה וכאובה למשמע הבשורה המרה שאחותה איננה בין החיים וביקשנו לתרום את הכליות של אימא לאחותה הקטנה ש סובלת מזה 5 שנים מאי ספיקת כליות ומטופלת בדיאליזה 3 פעמיים בשבוע. עליזה פרצה בבכי ואמרה שהיא לא רוצה את הכליות, היא רוצה את אחותה בחזרה!. לאחר שיחה עם העו"ס הבנו שסיכויי ההתאמה הם קלושים...ונדיר מאוד שתהיה התאמה. אימא ועליזה היו מאוד קרובות ועוד בחייה של אימא היא רצתה לתרום לה כליה ועליזה סירבה בתוקף".

המירוץ לבילינסון: האם ההלוויה תוחמץ לחינם?

מאחר שלאחותה היו נוגדנים גבוהים בדם, מבחני ההתאמה היו במקרה זה מורכבים מתמיד, ונדרש קשר רציף עם המרכז להשתלות לאורך כל היממה ובכל שלבי בדיקות ההתאמה. כמו כן, נדרשה הכנה של עליזה, המועמדת להשתלה, למצב שאולי לא תהיה התאמה, חרף המאמצים.

החלק הכואב שנלווה לתהליך הכואב ממילא היה הצורך לבקש מהחולה לוותר על הלוויה של אחותה, ולהגיע מטירת הכרמל לבית החולים בילינסון להכנה לניתוח, וגם זאת מבלי לדעת את התשובה הסופית של ההתאמה ולאחר שנאלצה לוותר על הלוויה של אחותה כשההשתלה אינה מובטחת כלל וכלל.
הבת יפית: "עברו עלינו 48 שעות מורטות עצבים. עשינו בדיקה ועוד בדיקה וכל כמה שעות מתקבלת שיחת טלפון עם תוצאה ישנה התאמה! אבל ישנם עוד בדיקות לעשות...כל המשפחה מתפללת להתאמה מלאה וסופרת את הדקות.
הגיע יום הקבורה ובזמן ההלוויה בזמן שאימא שוכבת בקברה התקבלה ההודעה שישנה התאמה מלאה!. כולנו צרחנו מרוב אושר ובכינו מצער וכאב: אחת הלכה לעולמה והאחרת חוזרת לחיות את חייה סופסוף" . תרמנו את כל האיברים של אימא. היא הייתה אישה מדהימה, חזקה, פייטרית עם נתינה אינסופית ולכן במותה ציוותה לנו חיים".

מלבד השתלת הכליות, הושתל גם הכבד באישה בת 61 בבית החולים איכילוב. כמו כן, נתרמו המסתמים והעור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום