קופות החולים יפצו נפגעי עבודה?

(0)
לדרג

ועדת הכספים דחתה לעת עתה את אישור הרפורמה לפיה האחריות על נפגעי עבודה תועבר מהביטוח הלאומי אל קופות החולים. ח"כ גפני: שהאוצר יתחייב לשלם

מאת: מערכת zap doctors

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני החליט לדחות את אישור הרפורמה לפיה האחריות על הטיפול בנפגעי עבודה תועבר מהביטוח הלאומי לקופות החולים למרות שאינו מתנגד לה וזאת, עד לקבלת התחייבות כספית של משרד האוצר. בדיון שנערך אתמול (א') בוועדת הכספים דנו ברפורמה שנועדה גם להקל על מי שנפגעו בתאונה במסגרת עבודתם, כך שיהיו פטורים מרוב הבירוקרטיה הכרוכה כיום בהגשת בקשה להכרה להיותם נפגעי עבודה. משמעות הדבר היא שהנטל הכלכלי של פיצוי נפגעי עבודה, שנאמד בכ-500 מיליון ¤, ימומן מקופת המדינה ולא מקופת הביטוח הלאומי כך שיש לצפות שהגירעון האקטוארי שלו יוקטן.

ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים: "ב- 2014 התקציב שיועד לטיפול בנפגעי עבודה עמד על 500 מיליון ¤ ואני רוצה לוודא שאין כוונה להפחית אותו במהלך העברת האחריות מערכת הבריאות. אאשר את הרפורמה רק לאחר שבנוסח של התיקון לחוק יופיע הסכום של 500 מיליון ¤ שיועבר מראש למערכת הבריאות לצורך כך. אחרת, הנטל ייפול על המערכת ללא כיסוי תקציבי הולם".

החזר אוטומטי על טיפול רפואי בתוף 45 יום

עוד במסגרת הרפורמה (תיקון לחוק הביטוח הלאומי במסגרת חוק ההסדרים), נפגע עבודה, שיקבל טיפול אך טרם הוכר ע"י קופת החולים כנפגע עבודה, יקבל החזר אוטומטי על התשלום שישלם בתוך 45 יום, לאחר שהקופה תקבל אישור מהביטוח הלאומי על היותו נפגע עבודה.

רכזת תחום ביטוח לאומי ורווחה באגף התקציבים במשרד האוצר, רבקה לויפר: "להעברת האחריות על נפגעי עבודה מהביטוח הלאומי לקופות החולים יש שתי מטרות. האחת, הקטנת הגירעון האקטוארי ההולך וגדל של הביטוח הלאומי, כך שמעתה הסכום שנדרש לפיצוי נפגע עבודה ישולם מסל הבריאות, קרי מקופת המדינה, ולא מקופת הביטוח הלאומי. הגירעון האקטוארי בביטוח הלאומי נובע בין השאר, מכך שכיום עליו לשאת בעלויות של המון מרכיבים שלא שייכים לביטוח הלאומי. אנחנו רוצים שמי שיספוג עלויות של מקרים שונים, לרבות של נפגעי עבודה, תהיה המדינה ולא הביטוח הלאומי ועל-כן נעביר את הסכום הדרוש לכך לסל הבריאות. היתרון הרפורמה הזו, גם בהקטנת הביורוקרטיה הרבה שכרוכה בהליך הטיפול בנפגעי עבודה".

נציגי קופות החולים הביעו תמיכה ברפורמה ובלבד שהרפורמה לא תהיה 'גרעונית', כלומר, שהתקציב הנדרש לטיפול בנפגעי עבודה והפיצויים יועבר למערכת הבריאות מיד עם כניסת הרפורמה לתוקף.

בואו לדבר על זה בפורום תביעות ביטוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום