"להפסיק את פסטיבל העישון"

(0)
לדרג

נתוני דו"ח העישון הוצגו בכנסת; ח"כ קראו להקמת הרשות הלאומית למלחמה בעישון, לאיסור פרסום סיגריות גורף וכן לאיסור על בני נוער לעשן נרגילות

מאת: מערכת zap doctors

"20% מהאוכלוסייה, כמיליון איש, מעשנים ומוציאים מדי שנה 8.26 מיליארד שקלים על עישון. מחציתם (47%) התחילו לעשן לפני גיל 18, וחצי מהם יפסידו עשר שנים מהחיים שלהם לפחות בגלל הסיגריות", כך לפי נתונים שהוצגו היום (ב') בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על ידי נציג של משרד הבריאות.

עוד עולה מדו"ח משרד הבריאות על העישון בישראל, כי ב-2014 מתו 8,095 איש כתוצאה מעישון, מהם 836 כתוצאה מנזקי עישון פאסיבי. בארה"ב נרשמה עלייה של 800% בעישון סיגריות אלקטרוניות. במהלך הדיון קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) למשרד הבריאות: "עליכם לעשות יותר בתחום מניעת העישון. מתקיים כאן פסטיבל עישון סיגריות מגיל צעיר מאוד. יש להקים את הרשות הלאומית למלחמה בעישון כפי שכבר החליטה הממשלה לפני שנים, לחדש את החקיקה המגבילה פרסום סיגריות ולפעול ברשתות החברתיות נגד התופעה. לא ראיתי בחיי פקח שנותן קנס על עישון במקומות ציבוריים; יש להגביר את האכיפה".

"אני מצטמררת לראות ברחוב ילדים בני 10 מעשנים נרגילה", התוודתה ח"כ נורית קורן (הליכוד). "יש לאסור בחוק עישון נרגילה, במיוחד לקראת חופשת הקיץ, במהלכה הילדים מסתובבים חסרי מעש וההורים לא מודעים למעשיהם".

סגן השר ליצמן הודיע כי יחדש את החקיקה להגבלת פרסומות לעישון, אולם הדגיש כי הוא מתנגד לאיסור גורף על העיתונים לפרסם סיגריות. שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הזכירה כי "במדינות בהן נאסר כליל על פרסום סיגריות ירד שיעור המעשנים ב-9%. אך בגלל לובי פסול ואדיר של העיתונות והסמוכים על שולחנה הוקמה מהומה והחוק לא עבר בכנסת הקודמת". ליצמן השיב לה, "אבל עכשיו אני בתפקיד הזה, ואת לא".

רס"ן מרינה מלצר, הממונה מטעם צה"ל על המלחמה בעישון, התייחסה לפני הדברים בצבא; "אין אכיפת איסור עישון בצה"ל, זו נשארת אחריות מפקד היחידה והוא רשאי להעניש. יש חיילים שמסתובבים מטעם המפקד ומעירים לאנשים על כך שמותר לעשן רק בפינות מוגדרות". לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף השיבה מלצר כי אין בידיה נתונים על סנקציות שהוטלו על עישון במסגרת הצבא.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום