דיכאון: לא לבעלי לב חלש

(0)
לדרג

שילוב קטלני: לפי מחקר חדש, דיכאון בדרגה בינונית ומעלה מעלה את הסיכון למוות בקרב חולי אי ספיקת לב פי חמישה בשנה שלאחר השחרור מאשפוז

מאת: ד"ר עמית עקירוב

שילוב של דיכאון חמור ואי ספיקת לב עלולים להביא לעלייה בשיעורי המוות; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס Heart Failure Congress מטעם European Society of Cardiology Heart Failure Association.

מניתוח מוקדם של הנתונים על 154 משתתפים במחקר OPERA-HF (Observational Study to Predict Readmission for Heart Failure Patients) עולה כי בשנה הראשונה לאחר השחרור מבית החולים, בקרב מי שהיו עם דיכאון בדרגה בינונית עד חמורה תועדה עלייה של פי חמישה בסיכון למוות, בהשוואה למי שהיו עם דיכאון פחות חמור, והסיכון נותר גבוה גם לאחר התחשבות במשתנים דמוגרפיים, נתוני מצב בריאותי ומחלות רקע.

כל המשתתפים היו בגילאי 18 שנים ומעלה (גיל ממוצע של 71 שנים, 70.8% גברים). 24 משתתפים אובחנו עם דיכאון בדרגה בינונית עד חמורה, 27 עם דיכאון קל ו-103 לא סבלו מדיכאון. 27 משתתפים הלכו לעולמם מכל סיבה במהלך המעקב שעמד על 302 ימים, כולל 50% מאלו עם דיכאון בינוני עד חמור, 22% מאלו עם דיכאון קל ו-9% מאלו שלא סבלו מדיכאון.

החוקרים חישבו עלייה של פי חמישה בסיכון לתמותה בנוכחות דיכאון בינוני עד חמור, בהשוואה לאלו ללא דיכאון. גם לאחר שנלקחו בחשבון משתנים שונים, כולל גיל, מין, יתר לחץ דם, הקשר נותר מובהק סטטיסטית.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום