ועדה תבחן שירות הבריאות בצפון

(0)
לדרג

בביקור בקרית שמונה, הודיעה שרת הבריאות על הקמת ועדה מקצועית שתבחן את מכלול רפואת החירום בקרית שמונה ובאזור אצבע הגליל; כמו כן מכרז חדש להפעלת מוקד לילה

מאת: מערכת zap doctors

לשים את הצפון במרכז. ועדה מקצועית תבחן את מכלול רפואת החירום בקרית שמונה והאזור, וכן את מצב הרפואה המקצועית והקהילתית באזור אצבע הגליל. כך עולה מפגישה שהתקיימה היום (ה') בין שרת הבריאות יעל גרמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק וראש עיריית קרית שמונה ניסים מלכה.

שרת הבריאות הודיעה על הקמת הוועדה, שלדיוניה יוזמנו ראשי הרשויות באצבע הגליל, וכן תושבי האזור, כדי להציע רעיונות למתן מענה רפואי הולם למטופלים מכל אצבע הגליל שזקוקים לשירות רפואי הולם 24 שעות ביממה.

לאחר סקירת המצב באזור אצבע הגליל והצגת מכלול הבעיות, הוצגו גם ההשקעות של מערכת הבריאות באזור הצפון המסתכמות במאות מיליוני שקלים בחיזוק בתי החולים זיו, פוריה ונהריה וכן תוספת של מכשירי MRI, מאיץ קווי מחלקות נוספות ועוד.

בתוך כך הוחלט יציאה למכרז חדש להפעלת המוקד הרפואי תוך הבטחה של שרת הבריאות להמשך ההשתתפות המימונית של משרד הבריאות בהפעלתו, וכמו כן מכון הרנטגן יחזור לפעילות נוספת בשעות הלילה.

שרת הבריאות, יעל גרמן, ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בחיזוק הרפואה באזור זה, בתחום הרפואה הדחופה ובשימת דגש על צעדים לחיזוק הרפואה הקהילתית/מקצועית. הוועדה שתקום כבר בימים הקרובים תיתן מסקנותיה בתוך 45 יום.

ראש עיריית קרית שמונה, ניסים מלכה, הודה לשרת הבריאות על ההקשבה ואמר כי הוא מצפה לבחינה מהירה של המצב בהתאם להתחייבויותיה. "נושא רפואת החירום והרפואה הקהילתית בכלל באצבע הגליל הוא צורך חיוני קריטי שלא נתפשר עליו", אמר.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.




רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום