לא מנהלים לכל החיים

(0)
לדרג

אושרו עקרונות הרפורמה בתפקידי הניהול הבכירים במשרד הבריאות, כולל מנהלי בתי חולים, מחלקות ומכונים; זאת בניגוד למצב היום שמאפשר כהונה עד הפנסיה

מאת: מערכת zap doctors

הקבינט החברתי-כלכלי אישר אתמול (ב') את עקרונות הרפורמה בתפקידי הניהול הבכירים במשרד הבריאות, כך שהתפקידים יוגבלו ותתאפשר רוטציה.

עד היום מינויים בכירים מסוג זה היו עד הפנסיה, ואילו על פי עקרונות ההחלטה שאושרו תוקצב תקופת כהונת מנהלי בתי החולים הממשלתיים ובעלי תפקידים בכירים במשרד הבריאות לתקופה שבין 6-12 שנים, כולל מנהלי מחלקות ומנהלי מכונים גדולים בבתי החולים הממשלתיים. במקביל, יוחל מנגנון של רוטציה, שיסייע על שימור ההון האנושי והניסיון שנצבר בתוך המערכת.

הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הסביר כי "ההחלטה שהגיעה לאישור הממשלה לאחר שנים רבות של עיסוק בנושא, מטפלת בנקודה ארכימדית שתקרין על הניהול בכל מערכת הבריאות ותעביר אותה לסטנדרטים של ניהול מתקדם. קצובת כהונה נקבעה כעיקרון - על גם ברפורמה בשירות המדינה".

יעל גרמן שרת הבריאות: "על מנת להמשיך ולשמור על מצוינות משרד הבריאות, אנו חייבים לאפשר אופק קידומי עבור רופאים ומנהלים פוטנציאלים הנמצאים במערכת. הרפורמה, שעיקריה אושרו היום, תביא לרוטציה בתפקידי הניהול הרפואיים ולקציבת משך הכהונה של מנהלים בכירים מדובר ברפורמה נחוצה ונדרשת על מנת להמשיך ולחזק את מערכת הבריאות".

פרופ' ארנון אפק מנכ"ל משרד הבריאות: "מדובר בשינוי שיאפשר אופק קידום לרופאים מוכשרים ויקדם את דרגי הניהול הבכיר. זוהי בשורה אמיתית למערכת הצמאה לרפורמה בניהול".

לפי הודעת משרד הבריאות, "המצב הקיים שבו לא נהוגה קדנציה או רוטציה בתפקידי הניהול במערכת הבריאות, דורש רפורמה שמטרתה תמריץ ואופק להון האנושי הקיים במערכת, עידוד התמקצעות והתמחות בניהול רפואי ומניעת בריחת מוחות אל מחוץ למערכת הממשלתית... קציבת כהונה ללא החלת מנגנון רוטציה לצידה עלולה לפגוע משמעותית בשאיפה ובמוטיבציה להתמודד על תפקידים בכירים אלה, ולגרום, בהיעדר ביטחון תעסוקתי, לעזיבה של פוטנציאל ניהולי את שירות המדינה לטובת מסגרות רפואיות חיצוניות מתגמלות יותר".

בואו לדבר על זה בפורום לימודי רפואה - כללי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום