אושר: פיקוח על מזון בגן ובבי"ס

(0)
לדרג

הבריאות מתחילה בתזונה, וגם בכנסת מבינים זאת: לפיכך אושר חוק פיקוח על המזון במוסדות חינוך. ח"כ מצנע: "זו פריצת דרך, התקדמות חשובה למען בריאות הילדים"

מאת: מערכת zap doctors

בקרוב, מזון בריא יותר במוסדות החינוך. מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך, שמטרתו להבטיח כי אספקת מזון ומכירתו בתחומי מוסדות החינוך תהיה מוסדרת.

לפי החוק, המזון שיהיה ניתן להגיש ולמכור לילדים ייקבע בהתאם לכללים שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם שר הבריאות, לעניין הרכב המזון וערכו התזונתי. זאת בהתחשב בין השאר בסוג מוסד החינוך, בצרכי התלמידים ובגילם. מוצע לקבוע כי ניתן יהיה להטיל עיצומים כספיים על מי שאינו עומד בכללים, בהתאם לתנאים המפורטים בהצעה. עוד מוצע לקבוע כי שר החינוך ימנה ממונה על ביצוע החוק וכן כי יהיה רשאי למנות מפקחים שיפקחו על ביצועו.

"בין גורמי הסיכון המרכזיים לתחלואה ולתמותה בישראל נמנים תזונה בלתי נבונה והיעדר פעילות גופנית. אלה גורמים להשמנה, למחלות לב וכלי דם ולמחלות נוספות הגובות מחיר בריאותי וכלכלי כבד. כדי להתמודד עם הבעיה יש ליישם מדיניות מניעה בקרב תלמידים במסגרת מוסדות החינוך, שמהווים סוכן משמעותי וחשוב לתלמידים ולהוריהם, באמצעות שיפור אורחות חיים בדגש על תזונה נכונה".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע (עבודה) בירך על האישור: החוק הזה הוא בבחינת פריצת דרך וכניסה לתחום שעד היום לא עסקנו בו. לקח לנו הרבה זמן לחוקק אות ואנחנו רואים בו התקדמות מאוד חשובה בעניין בריאות הילדים".

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום