בת 4 נותחה באמצעות רובוט

(0)
לדרג

ילדה שהתלוננה על כאב בטן בגן הילדים נשלחה בדחיפות לחדר המיון, שם התגלתה ציסטה ענקית בכליותיה. בזכות ניתוח ראשון מסוגו בישראל היא שבה לתפקד תוך מספר ימים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

יש ילדים שמשחקים עם רובוטים, ויש רובוטים שמצילים ילדים. ילדה בת 4, תושבת אחד הכפרים בגליל, עברה לאחרונה ניתוח רובוטי ראשון מסוגו בישראל להסרת ציסטה ענקית בבית החולים רמב"ם.

הרופאים נדהמו לגלות כי הציטסה הגיעה לקוטר של 13 ס"מ ונפח של יותר מחצי ליטר. "בספרות המדעית העולמית, יש מעט מאוד מקרים של ילדים כל כך צעיר צעירים, שמתפתחת אצלם ציסטה כלייתית ענקית", מסביר ד"ר בנימין חרדאק, אורולוג בכיר ברמב"ם בכיר ומומחה לאורולוגית ילדים. "ציסטה בגודל כזה 'מועכת' את הכליה ופוגעת בתפקוד שלה עד סכנת איבוד הכליה".

הכל התחיל כשהילדה הקטנה התלוננה על כאבי בטן באוזני רופאת משפחה שביצעה בדיקות לילדים בגן. תוך מישוש של בטן הילדה, חשדה הרופאה בבעיה באזור הכליות והפנתה אותה בדחיפות לבית החולים.

"הניתוח ברובוט ארך שעה ועשרים והוא חוסך את הטראומה וההחלמה האיטית שאפיינו את הניתוח כפי שנעשה רק לפני מספר שנים", אומר ד"ר חרדאק, "הניתוח הקלאסי השמרני חייב פתיחת הבטן באזור המותן. עקב השימוש ברובוט, הילדה השתחררה מבית החולים ארבעה ימים אחרי הניתוח, בלי סיבוכים ובלי כאבים מיותרים, עם שתי כליות שמתפקדות מצוין".

בואו לדבר על זה בפורום אורולוגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום