מיגרנה: סיכון כפול לשבץ מוחי

(0)
לדרג

מחקר חדש קושר בין מיגרנה לסיכון גבוה יותר לאירוע מוחי שקט, שבץ שאינו מורגש אך גורם לנזק לרקמות. איך מתמודדים? באמצעות אורח חיים בריא

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לסובלים ממיגרנה סיכון מוגבר לאירועים מוחיים "שקטים", בהשוואה למי שאינם סובלים ממיגרנה. אירוע שקט שנגרם על רקע חסימת כלי דם מוחי עלול להוביל לנזק משמעותי לרקמות, אף שמי שעובר אותו לא מרגיש דבר. כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Stroke.

בהשוואה למשתתפים ללא מיגרנה, בקרב הסובלים ממיגרנה תועדה עלייה של פי שניים בסיכון לאוטם מוחי תת-קליני. הקשר בין מיגרנה לאוטמים מוחיים שקטים לא היה תלוי בגורמים חברתיים-דמוגרפיים או בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, והיה בולט יותר בקבוצה של חולים עם מיגרנה ללא אאורה.

החוקרים מוסיפים כי יתר לחץ דם, גורם סיכון ידוע לאירועים מוחיים, היה נפוץ יותר בחולים עם מיגרנה, אך הקשר בין מיגרנה לאוטמים מוחיים שקטים תועד גם במשתתפים עם לחץ דם תקין.

לדברי החוקרים, מיגרנה נובעת מהפרעה בכלי הדם והעצבים של המוח, עם עלייה קטנה בסיכון לאוטמים מוחיים שקטים. אף שהסיכון יכול להיות קטן, בחולי מיגרנה עם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם יש מקום לטיפול להפחתת הסיכון לאירועים מוחיים, כולל באמצעות הנחלת אורחות חיים בריאים, שכולל פעילות גופנית קבועה והקפדה על צריכת פירות וירקות.

בנוסף קוראים החוקרים להשלמת מחקרים גדולים יותר במטרה לקבוע אם טיפול במיגרנה מפחית את הסיכון לאירועים מוחיים.

בואו לדבר על זה בפורום מיגרנה וכאבי ראש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום