רזיתם והפנים ממש "על הפנים"?

(0)
לדרג

תהליך הרזייה מוצלח עלול להביא למראה פנים כחוש, מקומט ומבוגר. ניתן ומומלץ לפסל את הפנים מחדש לאחר תהליך ההרזיה, על מנת להשיג מראה פנים מלא, חיוני ובריא

מאת: ד"ר מוני פרידמן

תהליך הרזייה מוצלח מלווה בירידת נפח רקמות השומן בגופנו וגם בפנינו. המראה החדש לא תמיד משדר רעננות, אלא דווקא מראה "כחוש" ולעיתים אף מראה "מבוגר יותר".

חומצה היאלורונית, הנמצאת באופן טבעי בגופנו וברקמת פנינו, מעניקה לעור נפח ולחות. כיום ניתן לפסל את הפנים מחדש לאחר תהליך הרזייה, על מנת להשיג מראה פנים מלא, חיוני ובריא. מודל היופי השתנה עם השנים: אם לפני כעשור הטרנד האופנתי היה להציג מראה פנים רזות, עד כדי חולי, היום מגמה זו כמעט ונעלמה. לעתים אף נשמעת ביקורת קשה כנגד דוגמניות רזות מדי. במקומן תופסות את המסלול דוגמניות "מלאות יותר" והמגמה היא דווקא להציג פנים וגוף מלאים יותר, המשדרים חיוניות ובריאות. כיום, קווי פנים מעוגלים נתפסים כצעירים ובריאים יותר. במקביל לשינויים בתפישת אידאל היופי, חלה בשנים האחרונות גם עלייה במודעות למגפת ההשמנה ובעקבות כך מתגבשים טיפולים יעילים לטיפול בהשמנה, כדוגמת ניתוחים בריאטריים, דיאטות מותאמות למטופל והקניית אורח חיים ספורטיבי.

בתמונה: אישה לפני טיפולי הזרקות

לפני מילוי קמטים (צילום: יחסי ציבור)
לפני מילוי קמטים (צילום: יחסי ציבור)

מדוע שינויים במשקל משפיעים משמעותית על מראה הפנים?

שינויים משמעותיים במשקל הגוף ובאחוז השומן בו משליכים בצורה משמעותית גם על מראה הפנים. כאשר מתרחש תהליך של הפחתה באחוז השומן בגוף, הדבר ניכר בצורה משמעותית גם בנפח רקמת השומן בפנים, רקמה הנותנת נפח ותמיכה לפנים. זו הרקמה שמעניקה לעור מבנה, תמיכה ואלסטיות. בעקבות איבוד השומן התת-עורי, העור שהיה מתוח קודם לכן על הרקמה הופך להיות רפוי, ומראה הפנים הופך ל"כחוש" ו"נפול". הלחיים כבר אינן עגולות ומלאות ולעיתים יופיעו שקעים מתחת לעיניים. התחושה של מטופלים רבים היא ש"הפנים נפלו" ושאיבוד המשקל גרם לפנים שלהם להיראות מבוגרות יותר. במקביל, כחלק טבעי מתהליך ההזדקנות, מאבד העור סיבי קולגן ואלסטין, וכתוצאה מכך נוצרים קמטים ושקעים בעור הפנים.

היכן מופיעים בדרך כלל קמטים לאחר שינוי משמעותי במשקל?

קמטים אלה מופיעים בצורה עמוקה בצדדי הפה ולצדי האף, מסביב לעיניים, בלחיים שהתרוקנו ובחריצי המצח. נתקלתי פעמים רבות בתופעות של הזדקנות מוקדמת של הפנים, המתבטאת בהופעת קמטים רבים ואובדן נפח. התופעה ניכרת במיוחד בקרב מטופלים או מטופלות שרזו במהירות ובצורה משמעותית.

בתמונה: אישה אחרי טיפולי הזרקות

אחרי מילוי קמטים (צילום: יחסי ציבור)
אחרי מילוי קמטים (צילום: יחסי ציבור)

האם הזרקת חומרי מילוי לפנים היא בטיחותית? האם זה כואב?

ניתן לטפל בשינויים אלה בצורה יעילה ובטוחה באמצעות הזרקת חומרי מילוי לשכבת הדרמיס (השכבה התת עורית), במטרה למלא את הנפח החסר ולטשטש את הקמט. חומר המילוי מבוסס על חומצה היאלורונית, הנמצאת באופן טבעי ברקמת הפנים. חומצה היאלורונית מזוהה על ידי העור כחומר טבעי, הסופח מים ומשלים את הנפח החסר בעור הפנים. תוצאות הטיפול ניכרות מידית, והתוצאה נשמרת לתקופה של שנה ואף יותר מיום ההזרקה.

ההזרקה נעשית בעזרת מחט דקיקה ואינה כואבת, מכיוון שהאזור המוזרק מורדם מקומית בעזרת משחת אלחוש וכן בזכות חומר אלחוש הקיים בחומר המילוי עצמו.

מתיחת פנים "ללא ניתוח"

החזרת הנפחים לפנים מסייעת לקבלת קונטור פנים צעיר יותר, עם מלאות עליונה, כך שמתבצע טשטוש יחסי של הרפיון, אם קיים, בפנים התחתונות.

לעיתים העור שצנח מורם כתוצאה מהחזרת הנפח, וחלק מהקמטים והקפלים נעלמים. החזרת הנפחים יכולה להיעשות גם במילוי והדגשת השפתיים, ביצירת קו לסת אחיד, עיצוב הסנטר ומילוי שקעים מתחת לעיניים. למעשה הליך זה קרוי "מתיחת פנים ללא ניתוח". הפנים חוזרות להיות מלאות, חיוניות וצעירות, אך תווי הפנים נשארים טבעיים ומחמיאים.

מה קורה לאחר טיפול הרמת פנים? האם צריך לחזור עליו? כל כמה זמן?

במחקרים התגלה כי גם איכות העור משתפרת מעל לאזורים מוזרקים, כחלק מאפקט ההרמה, כמו גם עידוד הייצור הפנימי של קולגן כתגובה להזרקה. לכן החזרת נפח הפנים חשובה הן לטיפול בנפילה של הפנים והן לדחיית הצורך בניתוח מתיחת פנים. בתום הליך ההזרקה, ייתכנו שטפי דם או אדמומיות קלה, אשר חולפים כעבור מספר ימים. ניתן לטשטש אותם באמצעות מייק-אפ. מלבד זאת, המטופלים יכולים להמשיך בסדר יומם השוטף באופן רגיל. על מנת לשמור על מראה חיוני, מומלץ לחזור על התהליך עם הירידה בנפח. לרוב אין צורך לחדש את אותו נפח ראשוני שהוזרק, מפני שנמצא במחקרים, כאמור, כי מתבצעים תהליכי בניה של הרקמות הפנימיות עקב ההזרקות עצמן.

ד"ר מוני פרידמן הוא רופא בכיר במרכז הרפואי אסף הרופא ועוסק ברפואה אסתטית של הפנים באמצעות הזרקת בוטוקס, מילוי קמטים ושיטות לייזר מתקדמות

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בקמטים ועיבוי שפתיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום