תה ירוק יציל את הזיכרון?

(0)
לדרג

תוסף תזונה המכיל בין היתר תה ירוק ואוכמניות עשוי לעזור למוח להגביר את מהירות עיבוד המידע, דבר שלעתים קרובות נפגע בתחילת תהליך ההזדקנות

מאת: מערכת zap doctors

תוסף מזון הכולל בין היתר תה ירוק ואוכמניות עשוי להוביל לשיפור בזיכרון. כך עולה מתוצאות מחקר שפורסמו לאחרונה בכתב העת Rejuvenation Research.

במחקר השתתפו כמאה נשים וגברים, בני 65-85, שחולקו לשתי קבוצות. בקבוצה אחת ניתן טיפול בתוסף מזון שהכיל בין היתר אוכמניות, קרנוזין, תה ירוק, וויטמין D3 במינון של 2 טבליות ליום. הקבוצה השנייה שימשה כקבוצת ביקורת וקיבלה פלסבו למשך חודשיים.

בתחילת המחקר ובסופו, השלימו המשתתפים סדרת מבחנים קוגניטיביים להערכת זיכרון אפיזודי, מהירות עיבוד מידע, יכולת מילולית, זיכרון עבודה, תפקוד ניהולי ומהירות מורכבת.

החוקרים כותבים כי במבוגרים בקבוצה שקיבלה תוסף מזון תועד שיפור משמעותי מתחילת המחקר בשני מדדים של מהירות עיבוד מידע, מבחן תמונות זהות ומבחן השוואת מספרים. בקבוצת הפלסבו לא תועד שינוי בתמונות הזהות ונרשמה ירידה קלה במבחן השוואת מספרים. אף אחד מהמדדים להערכת התפקוד הקוגניטיבי האחרים לא הושפע לאחר נטילת התוסף.

החוקרים טוענים כי לממצאים חשיבות רבה, לאור העבודה כי מהירות עיבוד המידע לעתים קרובות נפגעת בשלב מוקדם במהלך הזדקנות קוגניטיבית, וכי ביצוע מוצלח של משימות אלו עומד בבסיס משימות קוגניטיביות מורכבות יותר, דוגמת זיכרון ויכולת מילולית. התוסיף החיש למעשה את מהירות העיבוד הקוגניטיבי של הנבדקים.

לדברי מומחים בתחום, אף על פי שיש לאשר את ממצאי המחקר, הנתונים מהווים את הבסיס להערכה נוספת של התוסף, כאשר יש מקום לשקול מחקרים במשתתפים עם ליקוי קוגניטיבי קל.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום