כתוב בעור: הסרת קעקועים בלייזר

(0)
לדרג

אם פעם קעקוע היה סוג של התחייבות לכל החיים, היום לא חייבים להמשיך להסתובב עם ציור שכבר לא מתאים לאופי או לאורח החיים וניתן להיפרד ממנו בהליך פשוט ויעיל

מאת: מערכת zap doctors

בימי הנעורים העליזים חשבת שציור של דובדבן על המחשוף הופך אותך לאישה סקסית שלא ניתן לעמוד בפניה, אבל בשנים האחרונות את מסתכלת על הקעקוע העתיק שלך ולא מבינה מה לעזאזל עבר לך בראש. את לא לבד: לא פעם ממרחק השנים והשינויים שחלו באישיות ובאורח החיים אנשים מבקשים להיפרד לנצח מהקעקוע שלהם. אולם בעוד שבעבר היה מאוד קשה להיפרד מקעקוע שסר חינו, היום מדובר בהליך הרבה פחות מורכב. כל השאלות והתשובות על הסרת קעקועים בלייזר מפי ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור ועוסקת ברפואה אסתטית.

להתאים את השיטה להסרה לכל קעקוע (אילוסטרציה shutterstock)
להתאים את השיטה להסרה לכל קעקוע (אילוסטרציה shutterstock)

אילו סוגי קעקועים קיימים?

ישנם קעקועים קבועים, שלשם יצירתם מוחדר פיגמנט לאזור תת עורי, שם הוא נקשר לחלבונים והגוף אינו יודע להיפטר מהחומרים, כך שהקעקוע נשאר לצמיתות. את הקעקועים הללו עושים לרוב אנשים בין גילאי 15 ל-30 ויש גם 'משוגעים לדבר' שמתקעקעים לאורך כל החיים. לצדם של אלה ישנם קעקועים מסוג אחר, הפופולריים אצל נשים בנות 35-40 ואלה הם הקעקועים המכונים "איפור קבוע" ומיועדים להדגשת תווי הפנים. בשונה מקעקוע קבוע, קעקוע איפור הוא זמני, נספג בעור ונעלם לגמרי לאחר ארבע שנים. ישנם גם קעקועי חינה, שדוהים אחרי שבועיים-שלושה בלבד.

מדוע בכלל להסיר קעקוע?

כשמדברים על הסרת קעקוע לרוב מתייחסים לקעקועים הקבועים. יש הרבה סיבות להסירם, למשל התבגרות: קעקוע הוא הנצחה של דבר ברמה רגשית עמוקה. אנשים, בעיקר צעירים, מחליטים "לקשט" את הגוף מסיבות שונות, אך מה שהתאים להם בזמן מסוים אינו מתאים בגיל מאוחר יותר, ולעתים הם פשוט אינם שלמים עם המראה. ישנם גם אנשים שמאוד מאוכזבים מהאופן שבו יצא הקעקוע. הורים שכועסים על הילד שקעקע את גופו ללא רשות ורוצים לתקן את המצב. אנשים שחוזרים בתשובה ומשנים את אורח חייהם לחלוטין ומחפשים לכך ביטוי חיצוני ועוד.

נדרשת סדרה של טיפולי לייזר לשם הסרה של קעקוע (אילוסטרציה shutterstock)
נדרשת סדרה של טיפולי לייזר לשם הסרה של קעקוע (אילוסטרציה shutterstock)

כיצד ניתן להסיר קעקועים?

ישנן כמה שיטות להסרת קעקועים: הליך כירורגי - ניתוח בהרדמה מקומית, שבמהלכו כורתים את הקעקוע ותופרים את העור הנותר. זוהי שיטה המתאימה לאנשים שרוצים לטפל במהירות ובאופן חד-פעמי, למרות הסיכון בהישארות צלקת. מתאימה במיוחד לקעקועים קטנים במקומות מוצנעים.

הסרת קעקועים באמצעות קרן לייזר: זוהי שיטה חדישה וגם מקובלת ומומלצת ביותר. קרן הלייזר המוקרנת ישירות לקעקוע גורמת לתהליך של פירוק הפיגמנטים שמתחת לשכבה העליונה של העור ומביאה להיעלמותו של הקעקוע.

מה אורכו של טיפול להסרת קעקועים בלייזר?

נדרשת סדרה של שמונה טיפולים בממוצע, במרווחים של חודשיים ויותר, כדי לתת לעור להשתקם בין טיפול לטיפול.

הסרה מושלמת של קעקוע? לא בהכרח (אילוסטרציה shutterstock)
הסרה מושלמת של קעקוע? לא בהכרח (אילוסטרציה shutterstock)

מדוע שיטה זו מומלצת ביותר?

משום שאיננה פולשנית, איננה כרוכה בהרדמה ואיננה מלווה בסיכונים. יתרונותיה בולטים וברורים אולם חשוב מאד לדעת כי גם לשיטת טיפול זו יש מגבלות, ולמרבה הצער היא לא יכולה לסייע לכל אחד. יש לקחת בחשבון שלא כל צבע ניתן להסיר. לעתים אפשר להסיר רק את מרכז הקעקוע ולא את המסגרת. כמו כן לא תמיד מתקבל מראה עור חלק ואחיד- העור זוכר - ולכן גם תוצאה מצוינת יכולה לכלול צלקות או כתמים לבנים בעור.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
רפואת עור אסתטית
הסרת קעקועים בלייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום