דיבור בנהיגה לא גורם תאונות

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, דיבור בטלפון הסלולרי לא מעלה משמעותית את הסיכון לתאונת דרכים בקרב נהגים מנוסים. חיוג דווקא כן. ומה לגבי שליחת מסרונים או אכילה?

מאת: מערכת zap doctors

דיבור בטלפון בזמן נהיגה אינו מגדיל משמעותית את הסיכוי לתאונה, כך על פי מאמר בכתב העת הרפואי המוביל בעולם, The New England Journal of Medicine.

לפי המחקר, שבוצע על ידי מכון המחקר של אוניברסיטת Virginia Tech במימון הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, שימוש במסרונים, חיוג בטלפון, חיפוש חפצים בכלי רכב ואכילה בזמן נהיגה מגדילים משמעותית את הסיכוי לתאונות אצל נהגים חדשים וצעירים. מאידך אצל נהגים מנוסים רק החיוג בטלפון מעלה באופן מובהק את ההסתברות לתאונה (שימוש במסרונים לא נבדק אצלם). לעומת זאת, דיבור בטלפון סלולרי אינו מגדיל את הסיכוי לתאונה לא אצל נהגים ותיקים ולא אצל נהגים חדשים. החידוש הבולט במחקר זה הוא הממצא כי הסיכוי לתאונה עקב שיחה סלולרית נמוך יותר אצל הצעירים מאשר אצל המבוגרים.

ממצאים אלו תואמים במדויק את נייר העמדה של ד"ר יעקב שיינין יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יחד עם פרופ' דוד מהלאל יועץ מקצועי מיוחד לרשות שפורסם במסיבת עיתונאים כבר לפני חודשיים ימים.

ההשלכות האופרטיביות של תוצאות המחקר הנוכחי תואמות לנייר העמדה של ד"ר יעקב שיינין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שפורסם לאחרונה. לפי המסמך, יש להדגיש את הסיכון הגדול הכרוך בשימוש במסרונים, ולא את הדיבור עצמו בטלפון שהיא פעילות לא מומלצת בנהיגה אבל נסבלת, ובתנאי שנעשית כחוק באמצעות דיבורית. בנוסף יש להרתיע מפני חיוג בטלפון בזמן נהיגה שהיא אומנם פעולה קצרה, אבל מגדילה את הסיכוי לתאונה.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום