נס חנוכה: לחופשה יצאנו

(0)
לדרג

חופשה יכולה לגבש את המשפחה, אך גם ליצור מתחים בשל שינוי השגרה והקושי עם הילדים. הנה טיפים שיעזרו לכם להעביר את חופשת החנוכה בהצלחה

מאת: מערכת zap doctors

חופשה אמורה להיות מהנה ומרגיעה, אבל לכו תסבירו את זה לילדים. שדה תעופה עמוס, עיכובים, פקקים, חוסר נוחות הנגרם משינוי שגרה, התזונה או שעות השינה. עצות אלה המיועדות בעיקר למי שטסים בחגים, יוכלו לעזור לכם לשמור על ההרמוניה והכיף בחופשה, גם אם אתם נשארים בארץ.


תהיו בריאים

מחלה מחוץ לבית מחמירה את מפלס המתח במשפחה, ויוצרת בעיות חדשות, למשל חיפוש תרופה או רופא בסביבה לא מוכרת. חופשות חורפיות אכן מגבירות את הסיכון לשפעת או צינון. גם בילוי עם המוני אנשים בשדה התעופה, ואחר כך הבילוי המשותף עם כל החיידקים במטוס יוכלים להעלות את הסיכוי לתפוס משהו כבר בדרך. חוץ מלקוות לטוב, אתם יכולים להתחסן נגד שפעת. בנוסף, מומלץ לשמור על הגיינה באמצעות הקפדה על שטיפת ידיים, ואם זה לא אפשרי שימוש בג'ל אנטיבקטריאלי. התלבשו בשכבות, זיכרו שגם אם יחסית נעים בחוץ, המזגן בשדה התעופה עלול להיות מקפיא, ובטיסות יכול להיות גם כן קר מאוד.

דרך צלחה

אם אתם יוצאים למסע בדרכים - צאו מוקדם. נסו ליהנות מהדרך, שירו על הילדים ועשו עצירות תכופות כדי להתמתח ולמלא מצברים. לעולם אל תצאו לדרך ארוכה במכונית שמצבה המכני תלוי בספק הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיתקע בהרכב מלא בצדי הכביש. הקפידו שבכלי הרכב תמיד יהיו תיק עזרה ראשונה ומי שתייה.

הזמינו מראש

אם אתם טסים, למרות הרצון ליהנות ממחירי הרגע האחרון ולחסוך, חשוב להבין שטיול משפחתי מהנה כרוך בהרבה תכנון מוקדם והכנה של הילדים בנחת. אל תתפתו להזמין טיסות קונקשן ארוכות, במידת האפשר, זיכרו שהמראות ערב ולילה נוטות להידחות יותר מטיסות בוקר, וחישבו מהו המועד המאוחר יותר שבו אתם מוכנים להגיע ליעדכם. זאת מכיוון שדווקא הימים לפני החג עצמו הם העמוסים ביותר. אל תשכחו שכל האמור כאן מתעצם בתקופת חג המולד והשנה החדשה, דבר המשפיע על טיסות בכל העולם.

תנו לעצמכם זמן

כך לא רק תוכלו להיות רגועים נוכח עיכובים בלתי צפויים, גם תרוויחו זמן לסייר בתחנת רכבת/שדה תעופה ותרוויחו זמן חופשי לאוכל או לקניות. גם אם נדמה לנו שהטיול מתחיל ביעד ספציפי שקבענו, אפשר ליהנות מתחושת ה"ביחד" גם בדרך.

ארזת לבד?

כולם כבר מכירים בעל פה את השאלות ששואלים אותנו הבודקים הביטחוניים בשדה. אז אולי הגיע הזמן שבמקום להתחכם, תקפידו לארוז כך שפתיחה של המזוודה תאפשר לסגור אותה במהירות. לפני הבידוק הגופני, הניחו את החגורות/מטבעות/תכשיטים וכדומה בסלסלה הייעודית. הכינו את הילדים לרגע הזה מבעוד מועד גם את הצעצוע האהוב שהם צמודים אליו יהיה צריך לבדוק לרגע אחד. אתם יכולים לומר משהו כמו "תראה, הנה הארנב שלך מבפנים".

הקדימו תרופה לעיכוב

ארזתם נהדר, הגעתם בזמן, תקתקתם הכל, ובכל זאת - צפוף, עמוס, ויש חוסר ודאות לגבי המועד שבו הטיסה שלכם סופסוף תמריא. היערכו לרגעים כאלו מראש חטיפים, בגדים חמים, לבנים להחלפה, מברשת ומשחת שיניים, צעצוע קטן לילד וכו', הכל כדי שיהיה לכם קצת יותר נוח ונעים.

לא על בטן ריקה

אל תסמכו על חברת התעופה בעניין הארוחות. מעבר לזמן הבלתי ידוע שבו זה יקרה, כולנו יודעים שגם האיכות לא הולכת ככל הנראה להפתיע לטובה. בזמן האחרון אימצו חברות מסוימות ארוחות סנדוויץ' פשוטות, כך שאפילו תחושה של ארוחה לא ממש תקבלו כאן. היערכו מראש והביאו עמכם חטיפים בריאים ומזינים כמו פירות יבשים, אגוזים, ביצים קשות, גבינה קשה. מזונות אלה בעלי תכולת חלבון גבוהה וסיבים. נסו לאכול אחרי הבדיקה הביטחונית, סמוך ככל האפשר לעלייה למטוס. כך תוכלו לנמנם ולהירגע בטיסה, בלי לחכות למגשית שלכם.

צרת רבים חצי נחמה?

זיכרו, כולם לחוצים. כן, גם האמא החצופה שנדחפה בתור, והאבא ההוא שדיבר בקולי קולות בביקורת דרכונים. זיכרו יציאה משגרה מלחיצה ומפחידה, מערערת אתכם ואת הילדים. אז חייכו, קחו את עצמכם בידיים, וזיכרו שהילדים מושפעים מאוד מהתחושות שאתם מעבירים להם. שתפו אותם בתכנון הטיול, הביאו צעצועים, ספרים או חפצים שיזכירו להם את הבית.

מקור: webmd.com

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח נסיעות לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום