חיסון הפוליו: לא בבית ספרנו

(0)
לדרג

משרד הבריאות החליט לרכז את חיסוני הפוליו בתוך טיפות החלב בלבד. זאת לאחר שבחינת העברת החיסון לבתי הספר העלתה כי צעד זה אינו כדאי

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע בסוף השבוע כי לאחר בחינת כדאיות העברת החיסונים לילדי כיתות א'-ג' לבתי הספר, במטרה להגדיל את כיסוי החיסון ולקצר את משך המבצע, הוחלט להמשיך ולמקד את המבצע בטיפות החלב בלבד.

בהתאם להמלצת חברת תפן ובהתייעצות עם מומחי משרדי הבריאות והחינוך נמצא כי חיסון הילדים בבתי הספר, לא ישיג את היעד של הגברת הכיסוי החיסוני הנדרש או יקצר את המבצע. זאת בשל מספר סיבות: ריבוי חופשות החגים בחודש ספטמבר מותירים 10 ימי עבודה בלבד להיערכות וביצוע בפועל של תהליכי החיסון, בכללם הפצת טפסי הסכמה להורים, ואיסופם. בנוסף, יעילות האחיות בבית הספר נמוכה מיעילות האחיות בטיפות החלב. סיבה נוספת היא שכ-84% מההורים יצטרכו ממילא להגיע לטיפות החלב על מנת לחסן את שאר ילדי המשפחה. זאת ועוד מבצע ההתחסנות בבית הספר יגרום מטרד משמעותי למהלך התקין של הלימודים, במיוחד בימים הראשונים לתחילת שנת הלימודים.

פרוייקט "השלמת חומר לימוד"

בתוך כך, בצל מבצע חיסוני הפוליו התקיים בסוף השבוע האחרון הנופש המסורתי של האגודה למלחמה בסרטן, ועשרות ילדים חולים עם אחיהם וההורים גדשו את כפר הנופש בשפיים. מאיה אמא של סהר העומד לעלות לכתה א' ומתמודד עם מחלת הסרטן, סיפרה כי נכון לעכשיו, מספר ימים לפני תחילת שנת הלימודים, היא עדיין אינה יודעת אם סהר יוכל להגיע לבית-הספר ולהתחיל את שנת הלימודים, או יאלץ להישאר בבית. על נופש המשפחות המסורתי של האגודה המשפחה לא ויתרה והגיעה אליו גם השנה. סהר יהיה אחד מבין הילדים הרבים שיקבל חונך מטעם האגודה שישלים לו את החומר הנלמד, במידה ויאלץ להישאר בבית.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, ציינה: "לאור העובדה שחלק מהילדים החולים לא יוכלו להגיע לבית הספר עם תחילת שנת הלימודים, האגודה למלחמה בסרטן תגברה את מערך החונכים שלה הפועל לאורך כל השנה, ומשלים חומר לימוד לילדים הנעדרים מבית הספר בשל המחלה והטיפולים, במטרה לאפשר להם שילוב קל ומהיר לכשיחלימו ויחזרו למסגרת בית-הספר. חונכי האגודה יהיו בקשר ישיר עם בית הספר וישלימו לילדים את כל חומר הלימודים הנדרש בביתם."

"בואו להתחסן"

משרד הבריאות קורא לציבור להגיע ולהתחסן בימים הקרובים, על מנת למגר את הפוליו בישראל. לשם כך פעילות טיפות החלב תוגברה ותתקיים בין השעות 8:00-20:00, עד לתחילת שנת הלימודים.

נכון ליום ו' התחסנו התחסנו מתחילת המבצע כ-330,000 ילדים נגד הפוליו.

בואו לדבר על זה בפורום חיסון ילדים נגד פוליו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום