וידאו: פציעות ספורט בילדים

(0)
לדרג

עלייה בעיסוק בספורט תחרותי בקרב ילדים ובני נוער העלתה גם את שיעור הפציעות. מה ההבדל בין פגיעה חריפה לנזק מצטבר? וכיצד ניתן למנוע פציעות?

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות חלה עלייה בפגיעות ספורט בקרב ילדים ובני נוער מאחר וספורט תחרותי הפך לנפוץ יותר וילדים מתאמנים בענפי ספורט ממוקדים בצורה אינטנסיבית יותר. בניגוד לשנים קודמות בהן ילדים עסקו במנעד רחב של ענפי ספורט לאורך כל השבוע הרי שהיום ילדים מתאמנים בענף ספורט ספציפי רק בחלק מהשבוע ובאופן מאומץ ובשאר הזמן תרבות הפנאי שלהם מתרכזת סביב המסכים טלוויזיה ומחשב. התנגשות זו עלולה לגרום לפציעות ספורט.

ד"ר מוקי יניב, מנהל השירות לכירורגיה אורתרוסקופית ופגיעות ספורט בביה"ח דנה-דואק לילדים (איכילוב) מבחין בין פגיעות מידיות לבין פגיעות מצטברות ומסביר כי פגיעות ספורט חריפות מאובחנות ומטופלות מייד על ידי קירור המקום וקיבועו. הבעיה שלא תמיד קל לאבחן פגיעות של עומס יתר בהן הנזק מצטבר לאורך זמן וחשוב לאבחן את הבעיה בזמן כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה. הטיפול בעומס יתר הוא על ידי מנוחה וחזרה הדרגתית לפעילות.

חשוב לזכור כי הדרך הטובה ביותר למנוע פגיעות היא על ידי אימונים נכונים ומתיחות לאחר הפעילות, גם בימים בהם לא מתאמנים. והטיפ הכי חשוב הוא לדעת להתאים את סוג הספורט לכל ילד.

מתוך "המדריך הבריא לגידול הילד" בשיתוף מומחי בית החולים "דנה-דואק" לילדים, המרכז הרפואי ת"א

צילום ועריכה: גיל לופו וליאור צור

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ספורט לבריאים ולנכים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום