שרת הבריאות ביטלה הפלרת המים

(0)
לדרג

שרת הבריאות יעל גרמן הודיעה כי חתמה על התקנות המבטלות את הפלרת המים בישראל, שייכנסו לתוקפן החל מ-2014. "יש לנו זמן להיערך לכך", אמרה

מאת: מערכת zap doctors

שרת הבריאות יעל גרמן חתמה על התקנות שמבטלות את חובת הפלרת המים בישראל, כך הודיעה היום (ה') במסיבת עיתונאים ראשונה שלה בתפקיד. חשוב לציין כי התקנות ייכנסו לתוקפן רק החל משנת 2014, והן עדיין ממתינות לאישורם של גורמים משפטיים של המשרד.

"הצוות המקצועי במשרד היה בעד תקנות המים. סעיף 40 בתקנות עורר ויכוח מקצועי. בסופו של דבר הכרעתי בו וחתמתי. במהלך השנה הזו מנכ"ל המשרד יקח על עצמו לתת מענה לאוכולוסיות מוחלשות שיש להן קושי בחינוך לבריאות השן. גם כאן צריך לחשוב על זה. השנה הקרובה נותנת לנו זמן להיערך לכך", אמרה גרמן.

כזכור, מ-2002 מחייב משרד הבריאות את כל ספקי המים במדינה להוסיף פלואוריד למי השתייה של כל יישוב מעל מעל 5,000 נפש, כי לטענתו החומר מונע עששת, עומד בתקן ונבדק מבחינה מדעית. ב-2006 פורסמו כבר מחקרים כי הפלואוריד המוחדר למים עלול לגרום לנזקים בריאותיים, גם בשיניים עצמן, אבל גם נזקים הורמונליים ואחרים.

בכל זאת, למרות שרוב מדינות המערב החליטו לא להמשיך להפליר את מי השתייה, ישראל וגם אירלנד נותרו בשלהן. זאת ועוד, משרד הבריאות אף לא אימץ מסקנות ועדה שבדקה את הנושא בראשותו של פרופ' אבנר עדין. עדיין, ראוי לציין כי באיגוד לרפואת ילדים עדיין משוכנעים כי מדובר בשיטה בטוחה, שיוונית ויעילה להורדת העששת, וכי יותר מ- 400 מיליון אנשים בעולם משתמשים בה.

"אני בחרתי במשרד הבריאות. אחרי הביטחון זהו התחום החשוב בישראל. בריאות זה יום יום. נוגע לכל אחד מאיתנו מהלידה ועד המוות", אמרה גרמן. "אני עדיין במצב למידה. יש בעיות קטנות ועצומות. וגם אם לא אזכה לגזור סרטים אניח תשתית לרפורמות. אני חושבת שמדינת ישראל חייבת לחזק את הרפואה הציבורית".

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום