שפעת העופות: משרד הבריאות נערך

(0)
לדרג

בעקבות התפרצות חדשה של שפעת העופות AH7N9 בסין, משרד הבריאות פרסם הנחיות בנושא. בינתיים אין כל מניעה לנסוע לסין

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע שעבר דווח ארגון הבריאות העולמי על התפרצות של שפעת העופות AH7N9 בסין. עד כה, דווח על תשעה חולים במצב קשה, מתוכם נפטרו כבר שלושה. מקור הנגיף ודרכי העברתו טרם הובהרו לחלוטין, אבל ההערכות הן כי הוא לא מועבר מאדם לאדם ואין קשר אפידמיולוגי בין המקרים. עם כי, חשוב לציין, שאין שום חיסון היעיל כנגד לנגיף.

משרד הבריאות פרסם חוזר בנושא, ובו הוא ציין כי הוא עוקב בדריכות אחר הנעשה, ונמצא בקשר רציף עם ארגון הבריאות העולמי והמרכז האירופי לבקרת מחלות. חשוב לציין כי עד כה לא אובחן אף מקרה מחוץ לגבולות סין.

בכל אופן, משרד הבריאות אומר כי במקרה של הופעת הנגיף בישראל, יש לפעול על פי נוהל שפעת H5N1 של משרד הבריאות (2006), ונכון לעכשיו מי שמוגדר כ"מקרה" הוא מי ששהה בסין עשרה ימים לפני הופעת סימנים של מצוקה נשימתית חדה. ובכל מקרה, על הרופאים והמרכזים הרפואיים להיות עירניים, ולאבחן חשד לנגיף לפי ההגדרות של המרכז האירופי לבקרת מחלות. הנחיות נוספות תופענה אם אכן יתגלה מקרה של המחלה בישראל.

על כל פנים, בינתיים אין כל מניעה לנסוע לסין, רק מי שנוסע חשוב שיסגל לעצמו הרגלים נכונים, כמו הרגלי היגיינה ותזונה, ועם הופעת כל סימפטום לא לבזבז זמן ולהיבדק מיד על ידי צוות רפואי מיומן.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום