עלייה מסוכנת בצריכת המלח בעולם

(0)
לדרג

חוקרים הראו ממצאים לפיהם מרבית מהמבוגרים בעולם צורכים מלח כמעט כפליים מהכמות המומלצת, וזה גורם למקרים רבים של תמותה עקב מחלות לב וכלי דם

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים מעריכים כי ב-2010, מבוגרים במרבית חלקי העולם צרכו כמות מלח גבוהה כמעט כפליים מהכמות המומלצת, ומיליוני מקרים של תמותה עקב מחלות לב וכלי דם נקשרו עם צריכה עודפת של מלח. ממצאי המחקר הוצגו במהלך כנס EPI NPAM.

במחקר הראשון, החוקרים מהרווארד דיווחו כי ב-187 מדינות צרכו בממוצע 3,950 מ"ג נתרן ביום כמות כמעט כפולה מההמלצה המקסימאלית לפי ארגון הבריאות העולמי (2000 מ"ג ליום) או ה-AHA (1,500 מ"ג ליום). במחקר השני נחשפה כי צריכה עודפת של מלח הובילה ל-2.3 מיליון מקרי תמותה בעולם עקב מחלות לב וכלי דם, ולאחד מכל עשרה מקרי תמותה קרדיווסקולארית בארצות הברית.

מבין מקרי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם, שיוחסו לצריכת נתרן גבוהה, 42.1% היו עקב מחלת לב כלילית, 41.0% עקב אירועים מוחיים, ו-16.9% עקב סוגים אחרים של מחלות לב וכלי דם.

מקרי תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, שיוחסו לצריכת מלח בתזונה, לא אירעו רק בגברים מבוגרים במדינות עשירות: ארבעה מכל חמישה מקרי תמותה היו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. כמו כן, 40% ממקרי התמותה היו של נשים, ואחד מכל שלושה מקרי תמותה הוא של אדם מתחת לגיל 69.

למעשה, רק בשש מדינות בלבד מתוך 187 ענתה צריכת מלח על ההנחיות של ארגון הבריאות העולמי. לפיכך, יישום תכניות להגבלת צריכת נתרן במטרה להפחית את צריכת הנתרן בגברים ובנשים בכל קבוצות הגיל -הן במדינות מפותחות והן במדינות מתפתחות - צריכה לזכות לעדיפות עליונה.


בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום