אסטמה ואלכוהול: לא הולכים ביחד

(0)
לדרג

חוקרים בדקו לראשונה את השפעת האלכוהול בקרב חולים במחלות נשימה, ומצאו קשר ישיר גם בין מספר לגימות של יין להופעה של תסמינים נשימתיים

מאת: מערכת zap doctors

כבר ידוע שאלכוהול מזיק לבריאות, אבל בכנס השנתי של ה- American Academy of Allergy Asthma & Immunology דיווחו חוקרים על ההשפעות המזיקות של אלכוהול בקרב חולים עם מחלות נשימה המטופלים באספירין.

מדובר בממצאים ראשוניים בנושא שעדיין לא נדון בספרות הרפואית, והחוקרים מעוניינים לגייס 80 חולים בארבע קבוצות, אך עד כה גייסו רק 132 משתתפים. אותם משתתפים השלימו שאלונים שנועדו להעריך תסמינים בדרכי הנשימה העליונות על-רקע צריכת אלכוהול (נזלת, גודש באף), ותסמינים בדרכי הנשימה התחתונות (צפצופים, קוצר נשימה).

בקרב חולים עם מחלה נשימתית שהחמירה עם נטילת אספירין, 79% דיווחו על תסמינים נשימתיים בדרכי הנשימה העליונות או התחתונות עם צריכת אלכוהול, בהשוואה ל-44% מהחולים שסבלו היטב את הטיפול באספירין. נראה כי ההשפעות של אלכוהול אינן תלויות-מינון, כי בקרב חולים רבים אפילו מספר לגימות קטן עורר את התסמינים.

במונחים של סוג האלכוהול, מחצית מהחולים עם התלקחות על-רקע נטילת אספירין ו-35% מאלו שסבלו היטב את הטיפול באספירין, דיווחו על תסמינים דומים עם כל סוגי אלכוהול. עם זאת, 29% מהחולים עם התלקחות בתסמינים על-רקע טיפול באספירין ו-12% מאלו שסבלו היטב את הטיפול התרופתי, דיווחו על צריכת יין אדום כטריגר ספציפי. 6% מהחולים עם החמרה לאחר טיפול באספירין ו-12% מהחולים שסבלו היטב את הטיפול בו, דיווחו על יין לבן ומשקאות חריפים כטריגר לתסמינים.

החוקרים מדווחים כי מרבית החולים שדיווחו על החמרה בתסמינים הפחיתו את צריכת האלכוהול כתוצאה מכך. על רופאים להיות מודעים לכך שתגובות על-רקע צריכת אלכוהול הן הרבה יותר נפוצות בחולי אסטמה, כאשר המנגנון לכך עדיין אינו מובן היטב.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום